۲۱ محکوم تروریستی در عراق اعدام شدند

سیاسی/ بین الملل 5fb2bb1549978_2020-11-16_21-17 برخی منابع خبری امروز دوشنبه از اعدام ۲۱ فرد محکوم در پرونده های تروریستی در عراق خبر دادند.

منابع امنیتی و پزشکی عراق امروز به خبرگزاری فرانسه گفتند: مسئولان عراقی حکم اعدام ۲۱ محکوم «تروریستی» را در زندان مرکزی «ناصریه» بعد از تایید نهاد ریاست جمهوری اجرا کردند.

این منابع گفتند: اجرای احکام اعدام محکومان براساس ماده چهارم قانون مبارزه با تروریسم صورت گرفت.

این منابع که خبرگزاری فرانسه به نام آنها اشاره ای نکرد، افزودند: اصلیت این محکومان از استان های موصل، الانبار، بغداد، بصره و ذی قار است.

این درحالی است که سایت عراقی "IQNEWS" به نقل از یک منبع امنیتی این کشور نوشت که اجرای حکم اعدام این ۲۱ نفر به خاطر جرایم تروریستی و قتل عمد بوده است و در زندان ناصریه به اعدام شده اند.

عده ای از محکومان و متهمان اقدامات تروریستی هم اکنون در زندان ناصریه عراق نگهداری می شوند که تعدادی از آنها سعودی هستند.

عراق در طول سال های بعد از جنگ آمریکا از سال ۲۰۰۳ میلادی به بعد قربانی عملیات هزاران تروریست از جمله تروریست های سعودی بود که با ورود به عراق دست به کشتار مردم این کشور زدند.

برخی کارشناسان امنیتی عراق می‌گویند که دست‌کم ۱۵ هزار تروریست سعودی انواع جنایت تروریستی را در عراق مرتکب شدند و ۵ هزار نفر از آنها خود را در عملیات انتحاری در این کشور منفجر کردند.

به گفته این کارشناسان، عربستان سعودی تروریست‌ها را اعزام و یا دستکم چشم خود را به روی گسیل شدن آنها به عراق بست. سعودیها تاکنون از خانواده‌های قربانیان عراقی حملات تروریست‌های سعودی عذرخواهی نکرده و غرامت نپرداخته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نگاهی به نام‌های مخفی و رمزی روسای جمهور آمریکا

د نوامبر 16 , 2020
سیاسی/ بین الملل بر اساس یک پروتکل قدیمی، رئیس‌جمهور ایالات متحده، همسر و اعضای خانواده‌اش، اسم رمز دارند، با آنها آشنا شوید. یک مامور مخفی با کت و شلوار و کراوات سیاه و عینک آفتابی را تصور کنید که دستش را جلوی دهانش گرفته و در حالی که هدفون را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000