آغاز مذاکرات فتح و حماس برای تکمیل پرونده آشتی ملی

سیاسی/ بین الملل 5fb269d17304b_2020-11-16_15-30 مذاکرات دو جنبش فلسطینی «فتح» و «حماس» درباره ادامه گفت‌وگوهای «آشتی ملی فلسطینیان» امروز (دوشنبه) در قاهره آغاز شد.

هیات بلندپایه دو جنبش حماس و فتح به ترتیب به ریاست "صالح العاروری" و "جبرئیل رجوب" امروز در قاهره مذاکرات مقدماتی به منظور شرکت در گفت وگوهای آشتی ملی را آغاز کردند.

منابع فلسطینی گزارش دادند که هیات‌های حماس و فتح جدای از برگزاری نشست‌های دوجانبه، قرار است با مسئولان مصری هم دیدار و گفت‌وگو کنند.

خبرگزاری فلسطینی «صفا» در این‌باره گزارش داد که در این نشست، «احمد حلس» از رهبران فتح و «خلیل حیه» از رهبران حماس در نوار غزه نیز مشارکت دارند و هیات‌های این دو جنبش جدا از برگزاری نشست‌های دوجانبه، قرار است با مقامات بلندپایه مصری هم دیدار کنند.

«حازم قاسم» سخنگوی حماس هدف از سفر نمایندگان این جنبش به قاهره را دیدار با هیات جنبش فتح در راستای تکمیل مسیر سازنده مشارکت ملی واقعی و تکمیل تلاشهای قبلی برای رسیدن به دیدگاه مشترک اعلام کرد.

وی گفت: جنبش حماس بر پیشبرد تلاش‌های آشتی برای رسیدن به هدف نهایی و پایه‌ریزی استراتژی مبارزاتی یکپارچه‌ اصرار دارد که تمام ملت فلسطین برای مقابله با چالش‌های پیش‌روی این ملت مشارکت کنند.

«جبرئیل رجوب» دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح که ریاست هیات این جنبش در مذاکرات آشتی ملی در مصر را بر عهده دارد نیز گفت که "تماس‌های جدی با حماس ادامه دارد و به زودی منجر به دستیابی به وحدت ملی و فراهم شدن زمینه برگزاری انتخابات در سرزمینهای فلسطینی می‌شود".

رجوب افزود: جنبش فتح خواستار چنان مشارکت سیاسی با حماس است که مورد پذیرش جهان و منطقه باشد و منجر به تأسیس کشور مستقل فلسطینی در گستره مرزهای ۱۹۶۷ شود.

از سوی دیگر، «موسی ابومرزوق» عضو دفتر سیاسی حماس گفت که این جنبش "تمایل واقعی به برگزاری انتخابات در سرزمینهای فلسطینی" دارد.

دور نخست مذاکرات آشتی ملی میان گروه‌های فلسطینی به میزبانی لبنان در بیروت برگزار شد. در جریان این نشست این گروه‌ها از جمله رهبران «جهاد اسلامی»، حماس، «جبهه مردمی برای آزادی فلسطین»، فتح و دیگر گروه‌ها شرکت داشتند.

در نتیجه برگزاری نشست بیروت رهبران گروه‌های فلسطینی بر تقویت روند مبارزات مسلحانه علیه رژیم اشغالگر و دوری از سیاست سازش و مذاکره با این رژیم تاکید ورزیدند؛ امری که بیش از پیش سران رژیم اشغالگر را نسبت به تشدید اوضاع در کرانه باختری و نوار غزه نگران کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش عرب‌نیا به انتشار یک عکس جنجالی/ ویدئو

د نوامبر 16 , 2020
تصویری عجیب از تغییر چهره فریبرز عرب‌نیا با موهای بلند و گریم جدیدش در اینستاگرام منتشر شده که غیرواقعی و فتوشاپ می باشد. به تازگی تصویری عجیب از تغییر چهره فریبرز عرب نیا با موهای بلند و گریم جدیدش در اینستاگرام منتشر شده است. انتشار این عکس در شبکه های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000