بولتون: رهبران جمهوری‌خواه شکست ترامپ را به حامیانشان توضیح دهند

سیاسی/ بین الملل 5fb277fa055eb_5fb277fa055ed مشاور سابق امنیت ملی دونالد ترامپ از رهبران حزب جمهوری‌خواه خواست تا به جای اینکه به آرام کردن ترامپی ادامه دهند که همچنان مدعی تقلب در انتخابات سوم نوامبر است، نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را برای حامیانشان تصدیق کنند و توضیح دهند.

جان بولتون در گفت‌وگو با برنامه "این هفته" ای.بی.سی گفت: هر روز که می گذرد، مشخص‌تر می‌شود که هیچ شواهدی در تقلب انتخاباتی وجود ندارد. من ادعای ترامپ را درباره غیرمشروع بودن پیروزی جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب رد می‌کنم. اما اگر رای‌دهندگان جمهوری‌خواه فقط صحبت‌های نادرست ترامپ را می‌شنوند، پس جای شگفتی نیست که ادعای او را باور کنند.

وی افزود: برای سایر رهبران جمهوری‌خواه ایستادن و توضیح آنچه واقعا اتفاق افتاده بسیار مهم است؛ دونالد ترامپ یک انتخابات آزاد و عادلانه را باخت.

مارتا راداتز، مجری برنامه "این هفته" به این نکته اشاره کرد که امتناع ترامپ از پذیرش شکست در این انتخابات باعث به تاخیر افتادن روند انتقال به دولت بایدن شده و اطلاع‌رسانی اطلاعاتی را به بایدن متوقف کرده است.

این مجری همچنین از جه جانسون، وزیر سابق امنیت داخلی نیز درباره اهمیت این تغییر وضعیت پرسیده و او پاسخ داد: یک دولت جدید تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۱ با توجه به این وضعیت کنونی نمی‌تواند تشکیل شود. من چهار سال پیش به برج ترامپ رفتم تا اوضاع امنیتی را برایش شرح دهم. این کاری است که در هر روند انتقالی قدرت صورت می‌گیرد. جلسات اطلاعاتی و جلسات روزانه ریاست جمهوری وقتی که شما در امنیت ملی در راس کار هستید، بسیار مهم هستند چون اینها چشم‌ها و گوش‌های شما هستند.

بولتون نیز گفت: می‌دانم که وارد شدن و خروج از یک پست چقدر مشکل است. هر روزی که ترامپ روند انتقال را با تظاهر به پیروزی به تاخیر بیندازد، با توجه به پاندمی کرونا، توزیع موثر واکسن و یک سری از موارد دیگر، به ضرر امنیت ملی کشور است.

بولتون و جانسون هر دو به انتقاد از تصمیم ترامپ برای اخراج مارک اسپر، وزیر دفاع سابق پرداختند و نگرانی خود را بابت تداوم وضعیت پنتاگون و پیامی که برای سربازان آمریکایی دارد، ابراز کردند.

بولتون گفت: این تصمیمی غیرسازنده است. منظورم این است وقتی شما وزیر دفاع کشورتان را اخراج می‌کنید آن هم ۱۰ هفته مانده به پایان کار دولتی که زمام امورش را در دست دارید، این واقعا مخرب است نه تنها برای دولت کنونی بلکه برای دولت بعدی که روی کار می‌آید.

جانسون نیز گفت: من واقعا نگران هستم. پنتاگون جزیره ثبات در دولت آمریکاست. اگر من اکنون در تیم انتقال بایدن بودم، به عنوان اولویت مهم، روی بازگرداندن ثبات در امنیت ملی بسیار متمرکز می‌شدم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خطر ۲ برابری ابتلا به کرونا در مبتلایان به دیابت

د نوامبر 16 , 2020
متخصص بیماری های غدد گفت: مبتلایان به دیابت به دلیل اینکه سیستم ایمنی ضعیف‌تری نسبت به افراد سالم دارند، ۲ برابر بیشتر از سایر افراد با خطر ابتلا به کرونا مواجه هستند. دکتر محمد رضایی افزود: مبتلایان به دیابت به دلیل بالا بودن میزان قند خونشان محیط مناسبت تری برای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000