مردم دیگر حساسیت چندانی به اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن افراد نشان نمی‌دهند

سیاسی/ انتخابات 5fb210469d74e_2020-11-16_09-08 نماینده ادوار مجلس گفت‌: مساله اصلی انتخابات آتی دلزدگی جدی مردم از شرایط است. این ناامیدی به قدری است که مردم دیگر حساسیت چندانی به اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن افراد نشان نمی‌دهند و نسبت به بهبودی شرایط ناامید هستند.

اصلاح‌طلبان می‌دانند راهی مملو از مانع را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری دارند. در واقع هم داستان ردصلاحیت‌ها و هم احتمال قهر مردم با صندوق رای باعث شده تا این جریان ریشه‌دار تکرار توفیق در انتخابات سال های ۹۲ و ۹۶ را هدفی دشوار ببیند.

محمد اشرفی اصفهانی در این‌باره اظهار داشت: تصمیم اصلاح‌طلبان برای عدم حضور در انتخابات مجلس و نشستن و نظاره کردن، اشتباه بسیار بزرگی بود که تبعات زیادی برای این جریان داشت. بالاخره شورای‌نگهبان برای خودش روشی دارد و کار خودش را انجام می‌دهد و مردم یا رای می‌دهند یا با صندوق رای قهر می‌کنند. آنچه مهم است، چیزی جز این نیست که اصلاح‌طلبان در هر شرایطی کنش سیاسی را جدی بگیرند و حتی‌القمدور در صحنه حاضر شوند تا دولت بعدی مثل مجلس یازدهم مجال عرض اندام اصولگرایان نباشد.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش گفت: در واقع شرایط نشانگر این است که اصلاح‌طلبان باید تلاشی صددرصدی برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ داشته باشند. البته مهم این است که چهره‌ای را وارد رقابت کنند که توان بالایی داشته و همچنین از پایگاه مردمی برخوردار باشد. البته این فرد باید بداند که به جای شعاردادن باید عملگرایی را جدی بگیرد.

او همچنین تصریح کرد: البته اصلاح‌‌طلبان به احتمال زیاد همچنان با ردصلاحیت مواجه شده و از معرفی چهره‌های شاخص خود محروم خواهند شد. بهترین واکنش به این رویکرد شورای نگهبان این است که آنها به سراغ چهره‌هایی بروند که با وجود کارآمدی و صلاحیت، چندان مورد توجه فضای سیاسی نباشند و به لایه دوم جریان اصلاح‌طلبی تعلق داشته باشند. چون ردصلاحیت چهره‌های ناشناخته اصلاح‌طلب بعید به نظر می‌رسد. البته لازم است که جبهه اصلاحات در مدت باقی‌مانده تا روز انتخابات تلاش‌هایی مجدانه‌ای برای شناساندن فرد مورد نظرشان به افکار عمومی داشته باشند تا بتوانند رای‌های لازم را از مردم بگیرند.

وی توضیح داد: مساله اصلی انتخابات آتی دلزدگی و ناامیدی جدی مردم از شرایط است. این ناامیدی به قدری است که مردم دیگر حساسیت چندانی به اصلاح‌طلب یا اصولگرا بودن افراد نشان نمی‌دهند و به طور کلی نسبت به بهبودی شرایط نا امید هستند. به هر حال آقای روحانی به دلایل زیادی نتوانست توقع عمومی را برآورده کند و مردم را راضی نگه دارد. در چنین موقعیتی همه ارکان نظام باید سعی‌شان را به کار بگیرند تا بلکه با برداشتن موانع آرامش جامعه،‌ این ذهنیت را که «رای‌ ما اثری ندارد» از ذهن مردم پاک کنند. به هر حال مردم فشار زیادی را تحمل می‌کنند و طبیعی است که گرفتاری‌ها به بی‌اعتمادی و دلسردی منجر شود.

محمد اشرفی اصفهانی در پایان گفت‌: بازهم می‌گویم، انفعال اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس اشتباه بود و این اشتباه تحت هیچ شرایطی نباید در انتخابات ریاست‌جمهوری تکرار شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کدام مقامات و چهره‌های سیاسی به کرونا مبتلا شده‌اند؟/ آیا واقعا کرونا یک ویروس دموکرات است؟

د نوامبر 16 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی ویروس شاید در مرحله ابتلا وزیر و وکیل نشناسد اما مطمئنا پس از ابتلا، آنچه اهمیت می‌یابد خدمات اجتماعی حاکمیتی، تصمیمات کلان در شرایط بحران، امکانات در اختیار فرد مبتلا، دسترسی به دارو و درمان مناسب است. فرقی نمی‌کند شما پزشک یا پرستاری باشید که از نزدیک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000