اروپا حتی با دولت جدید آمریکا هم نیازمند دفاع مستقل است

سیاسی/ بین الملل 5fb1f24ae3945_5fb1f24ae3948 رئیس‌جمهوری فرانسه گفت، اروپا همچنان به استراتژی دفاعی مستقل و قدرتمند خود نیاز دارد، حتی اگر با یک دولت جدید آمریکا تعامل داشته باشد که ممکن است به روابط دوستانه‌تر بینجامد.

امانوئل ماکرون در مصاحبه‌ای صحبت‌های دوم نوامبر وزیر دفاع آلمان با پایگاه پولیتیکو را که گفته بود اروپا باید در آینده نزدیک همچنان وابسته حفاظت نظامی آمریکا باقی بماند، رد کرد.

ماکرون گفت، به اعتقاد او آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم در این مورد با او هم عقیده است. ماکرون افزود: کاملا با عقاید وزیر دفاع آلمان که در نشریه پولیتیکو منتشر شد، مخالفم. اگر ما در مورد موضع خودمان جدی باشیم و اگر در بحث دفاعی قدرتمند و مستقل عمل کنیم، آن وقت است که ایالات متحده به ما به عنوان متحد احترام خواهد گذاشت.

رئیس‌جمهوری فرانسه افزود: ما باید استقلال داخلی خودمان را به دست آوریم، درست مانند ایالات متحده که چنین رویکردی برای خودش دارد، درست مثل چین که چنین کاری انجام می‌دهد.

امانوئل ماکرون در تاریخ دهم نوامبر تلفنی با جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت‌وگو کرده و به بایدن گفت که آماده همکاری با او در مسائلی نظیر تغییرات اقلیمی، سلامت و مبارزه با تروریسم است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اولین پیوند کبد از دهنده زنده موفقیت آمیز انجام شد

د نوامبر 16 , 2020
تیم پیوند مرکز آموزشی درمانی فیروزگر تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران، موفق به انجام اولین پیوند کبد از دهنده زنده شدند. دکتر محسن رضا منصوریان رییس تیم پیوند کبد مرکز آموزشی درمانی فیروزگر اظهار داشت: اولین پیوند کبد از دهنده زنده، با موفقیت در این مراکز درمانی انجام شد. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000