دارندگان مدرک دکترا و متخصصان دانشگاهی مشمول «ویزای طلایی» امارات شدند

سیاسی/ بین الملل 5fb187a411e4a_5fb187a411e4d اقامت ۱۰ ساله به موجب تسهیلات در نظر گرفته شده در «ویزای طلایی» وعده‌ای است که امارات عربی متحده به تازگی برای جذب متخصصان و دارندگان مدارک دانشگاهی مطرح کرده است.

امارات عربی متحده در واقع با این ابتکار، دامنه اعطای ویزای طلایی را که اجازه اقامت ۱۰ ساله به دارندگان آن می‌دهد گسترش داده تا از این طریق متخصصان بیشتری را به اقامت در این کشور ترغیب کند.

شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی و نخست وزیر امارات عربی متحده روز یکشنبه با اشاره به تسهیلات مضاعف در نظرگرفته شده برای اقامت متخصصان تصریح کرد که کشورش اعطای «ویزای طلایی» را که تضمین کننده اقامت ۱۰ ساله است برای برخی گروه‌های شغلی از جمله دارندگان مدراک تخصصی و سایر موارد تصویب کرده است.

حاکم دبی با انتشار توئیتی اعلام کرد که ویزای طلایی از این پس برای کلیه افراد متقاضی دارای مدرک دکترا، پزشکان، افراد دارای مدرک مهندسی در زمینه علوم انفورماتیک، الکترونیک، برنامه نویسی، برق و بیوتکنولوژی و نیز دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های این کشور که معدل بالا داشته باشند، صادر خواهد شد.

به این افراد هچنین باید متخصصان فعال در برخی دیگر از حوزه‌های علمی از جمله هوش مصنوعی، تحلیل داده و اپیدمیولوژی را نیز اضافه کرد.

اتباع خارجی در امارات عربی متحده عمدتا دارای ویزای کار چند ساله هستند که با توجه به شرایط شغلی قابل تمدید است.

دولت امارات عربی متحده طی دو سال گذشته تلاش کرده که انعطاف‌پذیری بیشتری را در زمینه صدور ویزا از خود نشان دهد؛ به نحوی که برای سرمایه‌گذاران، دانشجویان و متخصصان برخی مشاغل اعطای مجوز اقامت‌ طولانی را در دستور کار قرار داده است.

برنامه اعطای ویزای بلند مدت جهت اقامت در امارات عربی متحده برای نخستین بار سال ۲۰۱۸ میلادی از سوی دولت این کشور اعلام شد.

امارات سپس یکسال بعد از آن صدور این نوع روادید را به جریان انداخت وسرمایه گذاران خارجی، کارآفرینان، مدیران ارشد، دانشمندان و دانشجویان نخبه را در اولویت قرار داد.

بر این اساس برای افراد و گروه‌های شغلی که مشمول این نوع تسهیلات اقامتی شدند ویزای تمدیدپذیر ۵ و ۱۰ ساله صادر شد.

امیرنشین دبی، یکی از مراکز مهم تجارت و مقاصد اصلی گردشگری در خاورمیانه ماه سپتامبر اعلام کرد که به بازنشستگان ثروتمند خارجی نیز ویزای تمدیدپذیر پنج ساله اعطا می‌شود.

اقتصاد امارات عربی متحده، کشوری که از تولید کنندگان نفت و گاز خاورمیانه محسوب می‌شود همانند بسیاری از دیگر کشورهای جهان به شدت تحت تأثیر همه‌گیری بیماری کووید۱۹ و کاهش قیمت نفت قرار گرفته و همین امر سبب شده تا بسیاری از مهاجران تصمیم به ترک این کشور بگیرند.

با این حال دولتمردان اماراتی هم‌اکنون تمام تمرکز خود را بر صنعت گردشگری و حفظ روند رشد اقتصادی متمرکز کرده و برای این‌ کار گشایش‌هایی در سیاست‌های اعطای ویزا و جذب سرمایه‌گذار و متخصص فراهم کرده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اعلام شرایط اهدای خون برای افرادی که عمل جراحی داشته اند

د نوامبر 16 , 2020
سخنگوی سازمان انتقال خون ایران، در مورد آن دسته از افرادی که سابقه عمل جراحی داشته و قصد اهدای خون دارند، توضیحاتی ارائه داد. به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر حاجی بیگی، با بیان اینکه هر فرد در طول زندگی ممکن است بیمار شده و به دلیل کسالت ناشی از بیماری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000