از تحریم‌های آمریکا باکی ندارم

سیاسی/ بین الملل 5fb1266d61506_5fb1266d61509 به دنبال انتشار گزارشی مبنی بر احتمال تحریم مدیرکل دستگاه امنیت لبنان توسط آمریکا، وی تأکید کرد که در راستای منافع لبنان از هیچ چیزی نمی‌ترسد.

عباس ابراهیم در سخنانی در واکنش به اخبار منتشر شده درباره احتمال تحریم وی توسط آمریکا اظهار کرد: درباره موضوع تحریم‌هایی که آمریکا علیه من در نظر گرفته در روزنامه‌های آمریکایی خوانده‌ام و از آنچه امروز در روزنامه الاخبار دیدم غافلگیر نشدم. احتمالا در واشنگتن از نقش من در منطقه ناخرسند هستند اما من هرگز از نقش خود برای تحقق منافع لبنان دست نمی‌کشم و منفعت لبنان را در اولویت قرار می‌دهم.

وی افزود: من به آنچه می‌خواهم انجام دهم و نحوه انجام آن مصر هستم. من فارغ التحصیل مدرسه نظامی هستم و سوگند وفاداری به میهنم یاد کرده‌ام نه هیچ کشور دیگری و همچنان به این سوگند پایبندم. آنچه برای من مهم است ملت لبنان و خدمت به لبنان است و من برای این هدف قسم یاد کرده‌ام.

عباس ابراهیم در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا تحریم‌های احتمالی علیه وی با پرونده‌هایی در ارتباط است که در جریان سفر به واشنگتن به بررسی آنها پرداخته است یا به مواضعش در قبال حزب‌الله، نیز گفت: موضوع حزب‌الله در گفت‌وگوهای ما با مقامات آمریکا مورد بحث و بررسی قرار نگرفت.

این مقام لبنانی ادامه داد: به کسانی که تلاش می‌کنند گفت‌وگوهایم با مقامات آمریکا را فاش کنم می‌گویم که هیچ چیزی را فاش نخواهم کرد، چراکه این مساله در پیشرفت کاری که درحال انجام آن هستم تأثیر گذار است و این کار از همه نظر در راستای خدمت به لبنان و لبنانی‌ها است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره شخصیت‌های داخلی که به تحریم مقامات و رهبران لبنانی توسط آمریکا تحریک می‌کنند نیز خاطرنشان کرد: ازجمله مأموریت‌های ما شناسایی افرادی است که چنین گزارش‌هایی را نوشته و تحریک به تحریم می‌کنند. ما می‌دانیم که چه کسی افرادی را به آمریکا می‌فرستد تا علیه دیگران تحریک کنند و نسبت به هرآنچه رخ می‌دهد آگاهیم؛ این موضوع دلیل مشکل برخی‌ها با ماست اما هرآنچه می‌دانیم را نزد خود حفظ می‌کنیم چرا که این کار به نفع لبنان و لبنانی‌ها است.

مدیرکل دستگاه امنیت لبنان ادامه داد: بسیاری از مقامات لبنان هستند که به دلیل منافع سیاسی گزارش‌هایی علیه‌شان نوشته شده است اما من توجهی به این یاوه‌گویی‌ها نمی‌کنم و سیاست برایم مهم نیست و موضوع مهم برای من منافع لبنان و به پایان رساندن مأموریتم است و در این راه از هیچ چیزی باکی ندارم.

این مقام لبنانی درباره سفرش به آمریکا هم تصریح کرد: ما اوضاع منطقه‌ای و ضرورت گفت‌وگو برای دستیابی به راه حل را مورد رایزنی قرار دادیم و تأکید کردیم که سیاست اعمال فشار منجر به دستیابی به راه حل در منطقه نخواهد شد.

روزنامه الاخبار اخیراً در گزارشی اعلام کرده که نام عباس ابراهیم در پیشنهادی که نمایندگان آمریکایی برای تحریم شخصیت‌های مرتبط با حزب‌الله ارائه کرده‌اند، آمده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جناب خان به «کتاب باز» راه پیدا کرد

ی نوامبر 15 , 2020
محمد بحرانی در بخشی از برنامه «کتاب باز» به «جناب خان» و نقش این شخصیت در شناساندن فرهنگ بومی جنوبِ ایران به ایرانیان خواهد پرداخت. احسان عبدی پور ـ نویسنده و کارگردان ـ امشب و فرداشب در «ویدئو کَست» میزبان محمد بحرانی خواهد بود. عبدی ‌پور در گفت‌وگو با بحرانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000