هشدار سازمان ملل درباره نقض آتش‌بس در صحرای غربی

سیاسی/ بین الملل 5fb0fc360ccf0_5fb0fc360ccf3 سازمان ملل نسبت به نقض آتش بس در صحرای غربی و پیامدهای ناشی از تغییر وضعیت فعلی هشدار داد.

پس از اینکه ابراهیم غالی، دبیرکل جبهه پولیساریو اعلام کرد، تعهد به آتش بس میان این جبهه و مراکش پایان یافته و درگیری ها علیه این کشور مجددا شروع شده است، دبیرکل سازمان ملل نسبت به ناکامی تلاش ها در پایداری امنیت در صحرای غربی ابراز تاسف کرد.

طی روزهای اخیر اعضای سازمان ملل از جمله آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان در طرح های مختلفی مشارکت داشتند تا از تشدید وضعیت در بخش عاری از سلاح الکرکرات جلوگیری کرده و نسبت به نقض آتش بس و تبعات ناشی از تغییر وضعیت کنونی هشدار دهند.

گوترش نسبت به اینکه این تلاش ها بی نتیجه ماند، ابراز تاسف و از عواقب احتمالی تحولات اخیر ابراز نگرانی کرد.

غالی پس از پایان تعهد به آتش بس میان جبهه پولیساریو و مراکش، از شروع مجدد درگیری ها علیه مراکش خبر داد.

وی گفت، مسوولیت بخشی از این اتفاق بر عهده سازمان ملل است که در مقابل حملات مراکش سکوت کرد.

پیش از این مراکش اعلام کرد، امنیت را در الکرکرات برقرار کرده است این در حالی است که پولیساریو اعلام کرد از پیشروی ارتش مراکش ممانعت کرده است.

در پی این اخبار متناقض، غالی همزمان با اعلام وضعیت جنگی از فرماندهی ستاد کل ارتش پولیساریو خواست اقدامات لازم را اتخاذ کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پولاد کیمیایی بار دیگر بازیگر فیلم پدرش شد

ی نوامبر 15 , 2020
پولاد کیمیایی به فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی پیوست. با نزدیک شدن به زمان فیلمبرداری فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی پس از امیر آقایی، سارا بهرامی، مهران مدیری و پانته آ بهرام، پولاد کیمیایی نیز به ترکیب بازیگران این فیلم اضافه شد. «خائن کشی» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000