دفاع رئیس جمهور فیلیپین از رئیس پلیسی که در جشن تولدش جنجال آفرید

سیاسی/ بین الملل 5fb0e02392bed_5fb0e02392bef رئیس جمهور فیلیپین رئیس پلیس جدیدا منصوب شده این کشور را از هر گونه نقض قوانین به هنگام جشن گرفتن برای تولدش در ماه مه و در زمان یکی از سفت و سخت‌ترین تدابیر قرنطینه‌ای مربوط به مقابله با کروناویروس، مبرا دانست.

رودریگو دوترته در یک سخنرانی سراسری در این کشور از دیبلود سیناس، رئیس پلیس این کشور که روز دوشنبه 9 نوامبر با ترفیع پیدا کردن از سمت رئیس پلیس شهر مانیل به سمت فرمانده پلیس ملی فیلیپین رسید دفاع کرده و بر دستاوردهای این رئیس منصوب شده توسط خود به رغم مناقشه در شبکه‌های اجتماعی از بابت برخورداری او از رفتار ویژه تاکید کرد.

سیناس پیشتر رهبری عملیاتهای مبارزه با مواد مخدر که طی آنها هزاران تن کشته شدند را بر عهده داشته است.

دوترته خاطرنشان کرد: اگر او مرتکب تخلف شده تاکنون عفو شده است. من هیچ تخلفی که همراه با تبعات اخلاقی و بدخواهی بوده باشد نمیبینم. وی افزود، سیناس از بابت اینکه یک جشن غافلگیرکننده داشته مقصر نیست.

اخیرا سیناس از سوی وزارت دادگستری فیلیپین به خاطر گرفتن جشن تولد همراه با افسران همکارش در ماه مه به رغم اجرای محدودیتهای مربوط به مقابله با کروناویروس و در زمان اقدامات پلیس برای دستگیرکردن هزاران فرد ناقض تدابیر مربوط به قرنطینه تحت تحقیقات قرار گرفت. او از بابت "ایجاد نگرانی برای مردم" عذرخواهی کرده است.

مشخص نشده که آیا این اظهارات دوترته به معنی این است که این تحقیقات دیگر مطرح نیستند. مناردو گوئوارا، وزیر دادگستری فیلیپین که رویترز با او برای اظهار نظر تماس گرفت، در پیامکی گفت: من آنچه که رئیس جمهور گفت را دقیقا نشنیدم. من لازم است که زمینه متن را بدانم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

هدف بودجه ۱۴۰۰ کاهش تصدی‌گری‌ دولت و قطع وابستگی مستقیم بودجه به نفت است

ی نوامبر 15 , 2020
سیاسی/ دولت رئیس جمهور با تشریح چارچوب تدوین بودجه سال آینده، تأدیه بخش عمده مطالبات کارکنان، بازنشستگان و سازمان‌های بازنشستگی و به سرانجام رساندن بخش مهمی از پروژه‌‏های عمرانی را زمینه مناسبی برای تدوین برنامه هفتم توسعه دانست. حجت‌الاسلام حسن روحانی صبح روز یکشنبه در یکصد و هشتاد و یکمین […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000