کتاب‌هایی به پیشنهاد میرجلال‌الدین کزازی

5fb00c2cb1e28_5fb00c2cb1e2a میرجلال‌الدین کزازی با معرفی کتاب‌های «کیمیاگر» و «تنگنا» گفت: آن‌چه دو داستان «کیمیاگر» و «تنگنا» را از نگاه بسیار دور و فراخ به هم پیوند می‌دهد آن است که داستان آکنده از رخدادهای پی‌درپی است که زنجیره‌وار به دنبال یکدیگر می‌آیند.

میرجلال‌الدین کزازی با معرفی کتاب‌های «کیمیاگر» و «تنگنا» گفت: آن‌چه دو داستان «کیمیاگر» و «تنگنا» را از نگاه بسیار دور و فراخ به هم پیوند می‌دهد آن است که داستان آکنده از رخدادهای پی‌درپی است که زنجیره‌وار به دنبال یکدیگر می‌آیند؛ رخدادهای رازآمیز و شگفت‌انگیز که خواننده را ناچار می‌دارند از پی‌گرفت داستان.

به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، میرجلال‌الدین کزازی، نویسنده، مترجم و شاهنامه‌پژوه با پیوستن به پویش «کتابخوانی ملی» که توسط این سازمان برگزار شده است، بیان کرد: در این روزها دو کتاب خوانده‌ام که دل‌پسند من افتاده است. اگر با نگاه دور و بسیار فراخ به این کتاب‌ها بنگریم می‌توانیم همانندی‌هایی در میانه آن دو بیابیم و بر پایه آن دو کتاب را با یکدیگر بسنجیم.

او افزود: یکی از این کتاب‌ها داستانی است نوشته نویسنده‌ای ایرانی؛ داستانی که سالی پیش از آن‌که من پای به جهان بگذارم، نوشته شده و به گونه پاورقی در هفته‌نامه‌ای به چاپ می‌رسیده است. داستانی به نام «کیمیاگر» از حمزه سردادور. این کتاب را به من ارمغان کرده بودند و چندی در کتابخانه من باقی مانده بود و من روزی از سر کنجکاوری آن را برگرفتم تا نگاهی بدان بیافکنم. دید و داوری من درباره آن به گونه‌ای بود که نمی‌انگاشتم آن را از آغاز تا انجام خواهم خواند اما این داوری و دید درست نبود. هنگامی که به خواندن داستان آغاز نهادم مرا درکشید و با خود برد.

کزازی همچنین گفت: کتاب دیگر که کمابیش همزمان با «کیمیاگر» خوانده‌ام داستانی است از این نویسنده، داستانی به نام «تنگنا» که بستر داستان فناوری رسانه‌ای است و شگفتی‌هایی در آن می‌توان دید و یافت. آن‌چه این دو داستان را از نگاه بسیار دور و فراخ به هم پیوند می‌دهد آن است که داستان آکنده از رخدادهای پی در پی است که زنجیره‌وار به دنبال یکدیگر می‌آیند؛ رخدادهای رازآمیز و شگفت‌انگیز که خواننده را از پی‌گرفت داستان ناچار می‌دارند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

در روزهای کرونایی «سرایدار» وارد تئاتر می‌شود

ی نوامبر 15 , 2020
نمایش «سرایدار» نوشته «هارولد پینتر» با کارگردانی «مهدیس زارع نژاد» از جمله آثاری است که در ایام کرونایی تئاتر در حال تولید برای اجرا است. نمایشنامه «سرایدار» نوشته هارولد پینتر توسط رضا دادویی ترجمه شده است و این روزها با کارگردانی مهدیس زارع نژاد روند تمرین و تولید خود را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000