نخست وزیر انگلیس مشاور ارشدش را اخراج کرد

سیاسی/ بین الملل 5fafb20b000b3_5fafb20b000b6 نخست وزیر انگلیس دستور به اخراج فوری دومینیک کامینگز، دستیارش از دولت بعد از آنکه او به گزارش دادن علیه جانسون متهم شد، داده است. پایانی دراماتیک برای یک دوره پرتلاطم که سبب ایجاد خلاء در قلب دولت شده است.

کامینگز و همپیمانش لی کین – هر دو از حامیان سر سخت بریگزیت – از سوی قانونگذاران پارلمان متهم به فرهنگ مردسالارانه و چند سری بحران مربوط به ارتباطات شده‌اند. بر اساس این گزارش با وجود آنکه قبلا برکناری آنها قرار بود کریسمس اجرایی شود اما روز جمعه از آنها تقاضا شده که فورا از سمتشان کنار بروند.

همچنین به صورت فوری از نخست وزیر انگلیس خواسته شد تا یک قانونگذار پارلمان را به عنوان رئیس دفتر دائمی خود با هدف کمک به التیام شکافها با نمایندگان پارلمان در ضمن هشدارها در مورد اینکه فراکسیون پارلمانی حزبش غیر قابل مدیریت می شود، منصوب کند.

بر اساس اعلام دولت، ادوارد لیستر، مشاور استراتژیک ارشد جانسون تا زمانی که یک انتصاب دائمی صورت بگیرد موقتا رئیس دفتر می شود.

کامینگز و کین به کار کردن برای دولت تا اواسط دسامبر ادامه خواهند داد و یک منبع گفت کامینگز "برای مدت شش هفته از خانه کار خواهد کرد".

روز جمعه تایید شد کامینگز در حال برنامه ریزی برای کناره‌گیری تا پایان سال جاری میلادی بعد از بالا گرفتن اختلافی شدید میان او و همپیمان نزدیکش کین است. کری سیموندز، نامزد جانسون جلوی ارتقای کین از رئیس ارتباطات به رئیس دفتری و همچنین ارتقا چند کارمند دیگر را گرفت که این منجر به استعفای او شد.

اما بلافاصله بعد از ساعت پنج عصر منابع دولتی گفتند کامینگز بعد از بحث با نخست وزیر فورا پستش را ترک کرده است. از او به هنگام ترک مقر دولت فیلمبرداری شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

هرگز خارج شدنی از سوریه وجود نداشت/ تعداد واقعی سربازان‌ در سوریه را به ترامپ نمی‌گفتیم

ش نوامبر 14 , 2020
سیاسی/ بین الملل نماینده در حال کناره‌گیری آمریکا برای سوریه اعتراف کرد که تیم او به طور معمول ترامپ را درباره تعداد سربازان در سوریه فریب داده است. جیمز جفری گفت: ما همواره بازی‌های فریبکارانه انجام می‌دادیم تا به رهبرانمان آشکار نکنیم چه تعداد سرباز در آنجا داریم. به گفته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000