آرامگاه مشروطه پارکینگ نمی‌شود

5fae835bdef9b_5fae835bdefa0

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، اخبار منتشر شده درباره تخریب مقبره ملک المتکلمین را شایعاتی بی‌اساس خواند.

همزمان با انتشار خبری مبنی بر تخریب آرامگاه میرزا جهانگیرخان صور اسرافیل و ملک المتکلمین و تبدیل این مکان به پارکینگ بیمارستان لقمان، برزین ضرغامی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران این خبر را کذب اعلام کرد.

محل آرامگاه صور اسرافیل و ملک المتکلمین یا آرامگاه مشروطه در اختیار بیمارستان لقمان نیست، بلکه از لحاظ قانونی این ملک در تملک شهرداری تهران قرار دارد.

سال گذشته سازمان زیباسازی شهرداری تهران مقبره تخریب شده، سرداب و بخشی از محل‌های درحال ریزش را مرمت کرد. البته بخشی از اقدامات مرمت نیمه کاره باقی مانده است و ابزارآلات پیمانکار پروژه در محوطه آرامگاه وجود دارد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، با تاکید بر اینکه تاکنون سه اقدام اساسی درباره بازسازی و مرمت این مقبره انجام شده است، توضیح داد: در این مقبره، یک سرایدار به همراه خانواده اش بیش از پنجاه سال زندگی می‌کردند و حتی ادعای مالکیت بخشی از مقبره را داشتند که در آن ساخت و ساز انجام شده بود. در گام اول برای این خانواده محل مناسبی تهیه شد و سپس فضای اقامت سرایدار تخریب و به فضای مقبره افزوده شد.

ضرغامی افرود: بخش زیادی از مراحل مرمت و بازسازی قبرهای موجود در مقبره ملک المتکلمین به پایان رسیده است و مراحل نهایی در دست اقدام است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی در ادامه گفت: علاوه بر اقدامات فوق، شهرداری در راستای ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر به مقبره، ساختمانی را همجوار با آن خریداری کرد و آن را به عنوان قلمرو به این مقبره تاریخی افزود.

ضرغامی با بیان اینکه اقدامات عمرانی بیمارستان لقمان هیچ گونه دخالتی در حریم مقبره ندارد، توضیح داد: همکاری و تعامل خوبی با مسئولان بیمارستان وجود دارد و تاکنون چندین جلسه مشترک برگزار شده است. حتی بیمارستان به تازگی اعلام کرده که حاضر است بخشی از فضای پارکینگ موتورسیکلت خود را جهت الحاق به مقبره در اختیار بگذارد.

محوطه آرامگاه صور اسرافیل و ملک المتکلمین امکان تخریب و تبدیل به پارکینگ بیمارستان لقمان را ندارد و چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بارش برف و مه گرفتگی در محور هراز/ ترافیک روان است

ش نوامبر 14 , 2020
معاون راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از بارش برف و مه گرفتگی در محور هراز خبر داد و گفت: ترافیک در محورهای مواصلاتی استان تهران روان است. عادل مصدقی در گفتگویی در خصوص وضعیت تردد در محورهای مواصلاتی استان تهران اظهار داشت: با توجه به تداوم فعالیت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000