آمار مرگ و میر دو هفته بعد بسیار بالاتر می‌رود

5faecd4c56576_2020-11-13_21-45

معاون کل وزارت بهداشت گفت: وقتی میزان بستری بالا است به ظرفیت بیمارستانی فشار می‌آورد و این موضوع در تمام کشور‌ها ثابت شده که میزان مرگ و میر هم با این شرایط بالا خواهد رفت.

«ایرج حریرچی» معاون کل وزارت بهداشت، با اشاره به لزوم ایجاد محدودیت‌ها برای مقابله با کرونا، بیان کرد: یکی از مزایای ایجاد محدودیت‌ها می‌تواند، بازیابی دوباره کادر درمان باشد، ولی هدف اصلی این است که میزان ابتلا کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: وقتی میزان بستری کاهش پیدا کند، میزان مرگ و میر هم کاهش پیدا می‌کند، اما وقتی میزان بستری بالا است به ظرفیت بیمارستانی فشار می‌آورد و این موضوع در تمام کشور‌ها ثابت شده که میزان مرگ و میر هم با این شرایط بالا خواهد رفت، ولی وقتی بتوانیم شرایط را با کاهش تردد‌ها کنترل کنیم و تراکم بیمارستانی کم شود، میزان مرگ و میر هم کاهش پیدا خواهد کرد.

حریرچی در رابطه با درخواست دانشگاه‌های علوم پزشکی برای محدودیت‌های سراسری در کشور، افزود: بالاخره ۶۵ نفر از رئیس دانشگاه‌ها که فرماندهی خط مقدم کرونا را بر عهده دارند و حتی خیلی از آنان خودشان یا همکارانشان به ویروس مبتلا شدند و شرایط استان‌ها را به خوبی می‌دانند، درخواستی دادند و قاعدتاً درخواست افرادی که در خط مقدم هستند، مورد عنایت و توجه قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به علائم جدید ویروس کرونا ببان کرد: باید توجه داشته باشیم که این ویروس همه‌ی سیستم‌های بدن را درگیر می‌کند و بعضی از خصوصیات ویروس از اول شیوع آن بوده، ولی، چون مواجه‌ی بشر با آن تازه بود و شناسایی کاملی از ویروس کرونا نداشتیم، این علائم کشف نشده بود.

وی ادامه داد:، اما الان به دلیل افزایش آگاهی و افزایش موارد، با دقت بیشتری می‌توان علائم را شناسایی کرد.

حریرچی افزود: البته رفتار ویروس هم تغییر می‌کند، چون تا الان ظاهر‌های مختلفی هم از ویروس دیدیم و امکان دارد تغییرات دیگری هم در آینده برای ویروس وجود داشته باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

گزارش‌های تأییدنشده از مرگ سرکرده القاعده

ج نوامبر 13 , 2020
سیاسی/ بین الملل برخی منابع خبری از مرگ «ایمن الظواهری»، سرکرده گروه تروریستی القاعده در یک ماه پیش خبر داده‌اند. این گزارش‌‌های تأییدنشده حاکی است مرگ وی به دلایل طبیعی اتفاق افتاده است. الظواهری بعد از اسامه بن‌لادن سرکرده القاعده شد. akhbarazad.com منبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000