کره شمالی آژانس اتمی را عروسک خیمه شب بازی نامید

سیاسی/ بین الملل 5facc870b9a30_5facc870b9a33 کره شمالی آژانس بین المللی انرژی اتمی را "عروسک خیمه شب بازی" نامید که به ساز نیروهای متخاصم می‌رقصد.

این اظهارات به دنبال هشدار رئیس آژانس مبنی بر آنکه فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی همچنان مایه نگرانی جدی است، ایراد شد.

آژانس از زمان اخراج بازرسان این نهاد در سال ۲۰۰۹ هیچ دسترسی به مراکز اتمی کره شمالی ندارد. ­

کیم سونگ، فرستاده کره شمالی در سازمان ملل گزارش سالانه آژانس به مجمع عمومی درباره این کشور را رد کرد و آن را براساس حدسیات و دروغ ها خواند.
وی گفت: آژانس چیزی بیش از ابزار سیاسی کشورهای غربی نیست. جمهوری دموکراتیک خلق کره مادامی که آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرفی و شفافیت را رعایت نمی‌کند و مانند عروسک خیمه شب بازی به ساز نیروهای دشمن با کره شمالی می‌رقصد، هرگز کاری با آژانس نخواهد داشت. در حال حاضر موضع رسمی ما از آژانس این است همانطور که از ۲۰ سال قبل بوده است.

وی افزود: ما مدتها قبل آژانس را ترک کردیم و نمی توانیم اقدامات جانبدارانه این آژانس با نیروهای متخاصم را در اعمال فشار بر خود فراموش کنیم. این آژانس با اقداماتش تردیدها درباره برنامه و تاسیسات صلح آمیز کره شمالی را از دهه ۹۰ برانگیخت. به صراحت و بار دیگر می گویم که کره شمالی هیچ کاری با آژانس مادامیکه به موضع جهت دار خود ادامه دهد و همچون عروسک خیمه شب بازی به ساز کشورهای متخاصم علیه کره شمالی برقصد ندارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

از شهرزاد تا هیولا و عاشقانه/ برترین سریال‌های شبکه نمایش خانگی کدامند؟

پ نوامبر 12 , 2020
ساخت سریال‌های خانگی در سال‌های اخیر اوج گرفته است و سریال‌هایی نظیر عاشقانه، شهرزاد، هیولا، مانکن و… توانسته‌اند مخاطبان زیادی را سرگرم کنند. سابقه‌ سریال‌سازی در شبکه‌ نمایش خانگی ایران به میانه‌های دهه‌ی ۸۰ بازمی‌گردد. زمانی که مهران مدیری با "قهوه‌ی تلخ" نشان داد خارج از تلویزیون هم می‌توان سریال […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000