پیام‌های تسلیت برای درگذشت پژوهشگر مشهور جهان اسلام / خاتمی: او حجت سازگاری سنت و جهان نوپدید بود / ماجرای سخنرانی فیرحی در وزارت خارجه

سیاسی/ سیاست داخلی 5fabd4776261e_2020-11-11_15-39 به‌دنبال درگذشت دکتر داوود فیرحی به‌دلیل کرونا، بسیاری از چهره‌ها ازجمله سیدمحمد خاتمی، سید حسن خمینی و حسام‌الدین آشنا درگذشت وی را تسلیت گفتند.

پیام سیدمحمد خاتمی به مناسبت درگذشت «فقیه متبحر و عالم متأمل»، دکتر داوود فیرحی به این شرح است:

چه تاب‌سوز و جان‌فرسا است شنیدن خبر درگذشت عزیزی که وجودش حجت موجه بود بر سازگاری سنت (اگر دلیری نقد و نه نفی آن را داشته باشیم) و جهان نوپدید انسان روزگار (اگر بر نقد و نه نفی آن دلیری کنیم)؛ و چه خسارت‌بار است فقدان این بزرگ برای عالم اندیشه و ایمان.

روان پاک و تابناک حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر داوود فیرحی در جوار رحمت گسترده الهی آرام گرفت، ولی جان آنان را که انسان را آزاد و عزیز و برخوردار می‌خواهند و می‌دانند و دین خدا را برای فراهم آوردن چنین زندگانی برای انسان می‌فهمند و تفسیر می‌کنند آشوب‌زده و سوزان کرد.
او فقیهی بود متبحر و عالمی متأمل و خیراندیشی متخلق به اخلاق الهی و سیاست شناسی نواندیش و انسان‌دوستی بی‌ریا.

من این مصیبت بزرگ را به همه اصحاب علم و فضیلت و همکاران و همراهان و ارادتمندان به او، بخصوص به خاندان شریف فیرحی، به همسر باوفایش و فرزندان خوب و گرانقدرش و همه بستگان عزادار تسلیت می گویم و از پیشگاه حضرت پروردگار علو درجات این فقید سعید و سلامتی و صبر و اجر بازماندگان معزز را مسألت می‌کنم.
یادش گرامی و راه او پر رهرو باد

همچنین

سید حسن خمینی در پیامی تاکید کرد: مرحوم فیرحی مخلصانه در امر پیرایش دین و انقلاب اسلامی از تحجّر و جمود همت می گماشت.

متن پیام حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به این شرح است:

درگذشت عالم جلیل القدر و اندیشمند فکور برادر عزیزمان حضرت حجت الاسلام و المسلمین دکتر داود فیرحی رحمت الله و رضوانه علیه موجب تأثر بسیار برای همه کسانی است که از نزدیک با ایشان آشنا بودند و با کمالات علمی و شخصی آن مرحوم آشنایی داشتند.

مرحوم فیرحی از جمله عالمانی بود که از جوانی با درک صحیح از نیاز روزگار خود در کنار علوم متداول حوزوی، به مطالعاتی فراتر از مباحث رایج در حوزه های علمیه روی آورد و در این امر به یکی از سرآمدان حوزه های مطالعاتی خویش بدل شد.

سلامت نفس او و ارادت خالصانه اش به امام و ارزش های اصیل انقلاب همواره او را به عالمی دردآشنا با هویت دینی مبدل کرده بود که مخلصانه در امر پیرایش دین و انقلاب اسلامی از تحجّر و جمود و هر ناخالصی زائد همت می گماشت.

خدای متعال آن مرحوم را با اولیاء خویش محشور دارد و به بازماندگان عزیزش صبر و اجر مرحمت دارد و رضوان واسع خود را بر این فقید سعید ارزانی نماید.

از دیگر سو، حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی به درگذشت این استاد دانشگاه واکنشی متفاوت نشان داد.

او نوشت: ای کاش ظریف اجازه دهد آخرین سخنرانی مرحوم فیرحی در شورای راهبردی وزارت خارجه، منتشر شود.

حزب اعتماد ملی و بسیاری دیگر از چهره‌ها نیز درگذشت داوود فیرحی را تسلیت گفتند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حمله با بمب دست‌ساز به گردهمایی دیپلمات‌های خارجی در عربستان

چ نوامبر 11 , 2020
سیاسی/ بین الملل وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد که در پی وقوع حمله روز چهارشنبه به مراسم گرامیداشت پایان جنگ جهانی اول در عربستان سعودی چندین نفر زخمی شدند. بر پایه اعلام وزارت خارجه فرانسه این حمله با پرتاب بمب دست‌ساز انجام شده و محل وقوع آن یک قبرستان غیر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000