تست کرونای نسرین ستوده مثبت اعلام شد

سیاسی/ قضایی 5fab8be459953_2020-11-11_10-29 همسر نسرین ستوده در یادداشتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده از ابتلای همسرش به بیماری کووید ۱۹ خبر داد. نسرین ستوده، وکیل دادگستری زندانی، چهار روز پیش برای ادامه درمان خود با سپردن وثیقه به مرخصی آمد.

رضا خندان شامگاه سه‌شنبه ۲۰ آبان (دهم نوامبر) در فیسبوک نوشت: «چهارشنبه گذشته در ملاقاتی که برای اولین بار در زندان قرچک با نسرین داشتم گفت که تو بند ما کرونا آمده و خیلی‌ها بیمار شده‌اند. به همین دلیل برای پیگیری کارهای مرخصی عجله داشت.»

آقای خندان اضافه کرده است: «دیروز [دوشنبه] برای مشکل قلبی نسرین به بیمارستان رفته بودیم. قبل از انجام تست قلب، پیشنهاد کردند هر دو تست کرونا بدهیم. امروز نتیجه تست نسرین مثبت اعلام شد. جواب تست من هنوز آماده نشده است.»

نسرین ستوده به تازگی (حدود سه هفته پیش) از بند زنان اوین به زندان قرچک منتقل شده بود. این در حالی بود این وکیل و فعال حقوق بشر نیاز جدی به مراقبت‌های پزشکی داشت. به گفته همسر خانم ستوده این انتقال بدون اطلاع و به‌طور غیرعادی صورت گرفت.

همسر نسرین ستوده نوشته است: «مقامات قضایی و سازمان زندان‌ها با آگاهی از شرایط غیربهداشتی و فاجعه بار زندان قرچک، بی‌دلیل او را از زندان اوین به آنجا منتقل کرده و با وجود بیماری و ضعف بسیار شدید او را در معرض ویروس قرار دادند.»

به گفته رضا خندان، به نسرین ستوده گفته بودند که قرار است به بیمارستان منتقل شود، اما او را به زندان قرچک منتقل می‌کنند. زندان قرچک به عنوان یکی از بدنام‌ترین زندان‌های ایران شناخته می‌شود.

نسرین ستوده به خاطر دفاع از زندانیان سیاسی و نیز وکالت چند پرونده موسوم به "دختران انقلاب"، به اتهاماتی چون "اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی" و "تشویق فساد و فحشا و فراهم آوردن موجبات آن" به ۳۸ سال زندان محکوم شده که پس از گذراندن ۱۲ سال زندان می‌تواند به صورت "مشروط" آزاد شود.

خانم ستوده پیش از انتقال به زندان قرچک اعتصاب غذا کرده بود و وضعیت جسمی مساعدی نداشت. او چهار روز پیش برای ادامه درمان خود با سپردن وثیقه به مرخصی آمد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بیشتر از ۲۴ بار تنفس در دقیقه زنگ خطر کرونا است

چ نوامبر 11 , 2020
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: اگر فردی با بیماری زمینه‌ای در ابتدا دچار علائم خفیف بیماری کووید می‌شود نباید فکر کند بیماری در حال خاموشی است. دکتر امیرعباس واعظی در مورد علائم تنفسی در بیماران کرونایی گفت:اگر تنفس فرد مبتلا به کرونا در یک دقیقه بیشتر از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000