تلاش ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات، سفر مایک پنس را لغو کرد

سیاسی/ بین الملل 5fab6dba8bc6c_2020-11-11_08-21 روزنامه واشنگتن پست بامداد چهارشنبه فاش کرد، در حالی که مایک پنس برای گذراندن تعطیلات در مسیر فلوریدا بود، تلاش ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات در چندین ایالت، سفر وی را لغو کرد.

واشنگتن پست به نقل از مقامات دولت آمریکا نوشت: پنس معاون رئیس جمهوری طبق برنامه ریزی‌های این هفته دیگر برای تعطیلات به فلوریدا نمی‌رود و در واشنگتن باقی می‌ماند، زیرا دونالد ترامپ تلاش می‌کند نتایج را در تعدادی از ایالت ها با ادعاهای اثبات نشده تقلب گسترده رای دهندگان باطل کند.

براساس این گزارش، پنس پس از بازگشت به واشنگتن، با سناتورها به گفت‌وگو پرداخت و به آنان اطلاع داد که باید با رئیس جمهوری همراه شد و در مورد اقدامات قانونی که تیم ترامپ قصد دارد در بسیاری از ایالت ها تشکیل دهد، سخنرانی کرد.

حضور پنس در محور تلاش‌های ترامپ برای ابطال انتخابات ۲۰۲۰ در حالی صورت می‌گیرد که وی تا کنون سعی داشته تا خود را از چالش‌های انتخاباتی دور نگهدارد و حتی هفته گذشته برای پاسخ به ادعاهای ترامپ در مورد وجود تقلب در انتخابات حاضر به حضور در کنفرانس خبری در فیلادلفیا نشد.

با وجود تداوم انتشار پیام‌های تبریک رهبران سیاسی جهان به جو بایدن بخاطر پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و پیوستن بسیاری از سیاستمداران آمریکایی به این موج حتی در میان جمهوریخواهان، ترامپ همچنان بر ادعای پیشین خود مبنی بر پیروزی در این انتخابات و وقوع تقلب‌های گسترده در جریان شمارش آراء اصرار دارد.

رئیس جمهور کنونی آمریکا که تنها دو ماه دیگر از مهلت رسمی سکونتش در کاخ سفید باقی مانده است، روز یکشنبه با انتشار پیام‌های توییتری جدید ادعاهای خود را تکرار کرد.

او نوشت: «ما معتقدیم که این افراد دزد هستند. سیستم‎های شهرهای بزرگ فاسد هستند. این انتخابات دزدیده شد. امروز صبح (یکشنبه) بهترین نظرسنجی در بریتانیا نیز نوشت که به وضوح این یک انتخابات سرقت شده بود. تصور اینکه بایدن در برخی از ایالت‌ها از اوباما پیشی بگیرد، غیرممکن است.»

گزارش‌ها حاکی از آن است که تا کنون برخلاف ادعای طرفداران ترامپ، هیچ مدرکی مبنی بر تقلب جدی در آرا یافت نشده است؛ طی دو روز گذشته برخی از مقامات جمهوریخواه نیز در سراسر کشور از ترامپ فاصله گرفتند و از وی خواستند این نتیجه را بپذیرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دست دادن با مشت و آرنج باعث شیوع کرونا می‌شود؟

چ نوامبر 11 , 2020
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه در پی شیوع کرونا برخی زدن مشت‌ها و آرنج‌ها به یکدیگر را جایگزین دست دادن کرده‌اند، گفت: این دو حرکت بسیار اشتباه است و باعث انتقال ویروس کرونا می‌شود. دکتر مسعود مردانی افزود: یکی از مهم ترین توصیه پزشکان برای جلوگیری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000