کاهش دمای هوا در بیشتر مناطق کشور/بارش‌ها ادامه دارد

5faa442f837ce_2020-11-10_11-11

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز شنبه (۲۴ آبان) گفت: طی این مدت دمای هوا در بیشتر مناطق کشور کاهش می‌یابد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۲۰ آبان) در نیمه غربی کشور و به‌تدریج در سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی افزایش ابر و بارش باران گاهی همراه با رگبار رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۲۱ و ۲۲ آبان) سامانه بارشی علاوه بر این نواحی در بخش‌هایی از مناطق مرکزی، شمال شرق و شرق کشور نیز گسترش می‌یابد، گفت: شدت بارش طی این دو روز در نواحی از جنوب غرب و سواحل غربی دریای خزر خواهد بود.

ضیاییان با بیان اینکه این سامانه بارشی طی روز جمعه (۲۳ آبان) در بیشتر مناطق کشور به جز نواحی از شمال غرب و شمال شرق فعالیت دارد، گفت: طی روز شنبه (۲۴ آبان) این سامانه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود همچنین طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ آبان) در نواحی شمال شرق کشور کاهش محسوس دما – بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد – دور از انتظار نیست.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی طی پنج روز آینده در سایر مناطق کشور روند کاهش دما خواهیم داشت و در ارتفاعات مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. طی سه روز آینده نیز دریای خزر و سواحل خلیج فارس در استان‌های خوزستان و شمال بوشهر مواج و متلاطم خواهند بود.

ضیاییان در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۱ آبان) ابری در بعضی ساعات همراه با بارش پراکنده و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و روز پنج شنبه (۲۲ آبان) نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران، گاهی وزش باد شدید و احتمال رعد و برق با حداقل دمای ۸ و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بیش از ۵۱.۲ میلیون مبتلا در جهان

س نوامبر 10 , 2020
آمار جهانیِ مبتلایان به کووید ۱۹ به ۵۱ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۲۳۳ نفر رسیده و مرگ یک میلیون و ۲۶۹ هزار و ۳۲۵ نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری تأیید شده است. بنابر تازه‌ترین آمارها ۳۶ میلیون و ۵۶ هزار و ۱۰۲ نفر از مبتلایان به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000