ترامپ علیه ترامپ/ شکاف در خانواده ترامپ بر سر پذیرش شکست

سیاسی/ بین الملل 5fa9448887458_5fa944888745c شماری از اعضای حزب جمهوریخواه پیروزی بایدن در انتخابات را تبریک گفته‌اند. ترامپ همچنان از تقلب انتخاباتی سخن می‌گوید. همین موضوع باعث بروز شکاف در خانواده ترامپ شده است. همسر و داماد در یک سو و پسرانش در سوی دیگر.

جارد کوشنر، مشاور ارشد دونالد ترامپ و داماد او بر این باور است که زمان پذیرش شکست در انتخابات ریاست جمهوری فرا رسیده و از پدر زن خود خواسته است به شکست در کارزار انتخاباتی گردن نهد. این موضوع را دو منبع خبری به اطلاع خبرنگار "سی‌ان‌ان" رسانده‌اند.

از سوی دیگر فرستنده خبری "سی‌ان‌ان" به نقل از یک منبع خبری دیگر گفته است که ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ نیز از او درخواست مشابهی کرده است.

این در حالی است که هر دو پسر دونالد ترامپ، دونالد جونیور و اریک، از او خواسته‌اند به دعوای حقوقی بر سر نتایج انتخابات در برخی از ایالت‌ها ادامه دهد.

پسران ترامپ از او خواسته‌اند تا با ادامه مناقشه حقوقی کار را به دادگاه و پس از آن به دیوان عالی بکشاند. ترامپ تا این لحظه این سیاست را دنبال کرده است. او بار دیگر با انتشار یک پست توییتری از "تقلب در انتخابات" و "سرقت دوره دوم زمامداری" خود سخن گفته است.

پسران ترامپ از او خواسته‌اند حزب جمهوریخواه را تحت فشار قرار داده و فرمانداران ایالت‌های کلیدی را ناگزیر به تن دادن به بازشماری آرا بکند.

بر اساس قانون اساسی آمریکا، ایالت‌ها باید تا روز هشتم دسامبر رسما نتایج تایید شده انتخابات را اعلام کرده و روز ۱۴ دسامبر کالج الکترال رئیس جمهور آینده را تعیین کند.

هدف از این مشاجره حقوقی ایجاد وقفه در روال عادی کار اعلام شده است. چنین امری می‌تواند پای دیوان عالی را به میان بکشد. این در حالی است که دونالد ترامپ و تیم انتخاباتی او تا کنون هیچ دلیل و مدرکی دال بر تقلب در انتخابات ارائه نکرده‌اند.

شکاف در مواضع اعضای خانواده ترامپ در شرایطی پدید می‌آید که شماری از اعضای ارشد حزب جمهوریخواه و از جمله جورج دبلیو بوش پیروزی جو بایدن را به او تبریک گفته‌ و از رویکرد دونالد ترامپ انتقاد کرده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آیا چین برنده رقابت جهانی تولید واکسن کرونا می‌شود؟

د نوامبر 9 , 2020
چین با آزمایش واکسن‌های ساخت این کشور در بین شهروندان چینی و ۱۰ کشور دیگر، بیشتر از هر زمان دیگری به تولید نهایی واکسن کووید-۱۹ نزدیک شده است. چین برای اولین بار از رونمایی از یک واکسن موفق خبر داد. بیماری کویید ۱۹ در سرتاسر جهان پخش شده است، اقتصاد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000