برای بازگشایی راه‌های گفتگوی صادقانه با آمریکا تلاش می‌کنیم/ گوایدو هم ترامپ را رها کرد

سیاسی/ بین الملل 5fa9056317985_5fa9056317987 رئیس جمهوری ونزوئلا گفته، همزمان با روی کار آمدن جو بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا برای از سرگیری گفتگوی سیاسی صادقانه و محترمانه با این کشور تلاش می‌کند.

نیکولاس مادورو در سخنرانی تلویزیونی گفت: در حال حاضر، ما امیدوارانه تلاش می‌کنیم تا کانال‌های مستقیم و صادقانه گفتگو بین دولت جو بایدن،‌ رئیس جمهوری منتخب و کاراکاس را از سر بگیریم.

مادورو روز شنبه پس از اعلام تبریک به بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰ گفته بود که آماده مذاکره است.

او تاکید کرد: ما در زمینه بازگشایی راه‌های برگزاری گفتگوی مناسب، صادقانه و مستقیم بین دولت آینده آمریکا و دولت ونزوئلا که من ریاست آن را بر عهده دارم، کار خواهیم کرد.

مادورو در ادامه با ابراز امیدواری از این مساله که دولت بایدن می‌تواند به رویکرد مداخله جویانه واشنگتن در آمریکای لاتین پایان دهد، گفت: دونالد ترامپ بین دولت واشنگتن و ونزوئلا یک زمین پر از مین برجای گذاشته است.

او همچنین با اشاره به تبریک زودهنگام خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا به بایدن گفت: رئیس جمهور آمریکا خود خوان گوایدو را ساخت و گروه وی در واقع این هیولا را خلق کرد و ظرف مدت دو سال آمریکایی‌ها ۸۰۰ میلیون دلار به او پول منتقل کردند. اما گوایدو به ترامپ خیانت کرد. کمتر از پنج دقیقه از اعلام خبر پیروزی جو بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گذشت که گوایدو، ترامپ را رها کرد. موش‌ها از کشتی در حال غرق شدن فرار می‌کنند.

واشنگتن یک فشار بین المللی را علیه مادورو به راه انداخته تا او را مجبور کند از سمتش کناره‌گیری کند و یکی از نخستین کشورهایی بود که از ادعای گوآیدو برای رئیس جمهوری موقت ونزوئلا پس از انتخاب مجدد مادورو در انتخابات مه ۲۰۱۸ که به گفته مخالفان با تقلب همراه بود،‌ حمایت کرد.

ایالات متحده از آوریل ۲۰۱۹ تحریم های مالی بر ونزوئلا وضع کرد که شامل ممنوعیت نفتی می‌شود.

همچنین واشنگتن، دولت مادورو را به قاچاق مواد مخدر متهم کرد و پیشنهاد جایزه ۱۵ میلیون دلاری را برای دادن اطلاعات به منظور دستگیری مادورو مطرح کرده است.

با وجود این فشارها، مادورو با حمایت ارتش ونزوئلا و مقام‌های کشورهای کوبا،‌ چین و ترکیه همچنان در قدرت باقی است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جشن و پایکوبی مردم آذربایجان از آزادسازی شهر شوشا/ عکس

د نوامبر 9 , 2020
سیاسی/ بین الملل در باکو پایتخت آذربایجان و نیویورک آمریکا مراسم جشن و پایکوبی به مناسبت آزادی شهر شوشا برگزار شد. مردم جمهوری آذربایجان با حضور در خیابان‌ها آزادسازی شهر شوشا از اشغال ارمنستان را پس از ۲۸ جشن گرفتند. هزاران نفر از مردم آذربایجان شب گذشته در حالی که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000