بایدن منافع آمریکا در منطقه را می شناسد/ عربستان بزرگترین شریک استراتژیک آمریکا است

سیاسی/ بین الملل 5fa8e24d72970_5fa8e24d72974 رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان با بیان اینکه رئیس جمهوری منتخب آمریکا منافع کشورش را در منطقه به خوبی می شناسد، ریاض را "بزرگترین شریک استراتژیک" واشنگتن خواند.

ترکی الفیصل در گفتگو با سایت اسکای نیوز گفت، روابط عربستان و آمریکا در همه سطوح "مستحکم" است و عربستان "بزرگترین شریک استراتژیک" در منطقه به شمار می رود.

وی افزود، همکاری امنیتی دو کشور در زمینه مبارزه با خطر تروریسم نه در منطقه بلکه در سراسر جهان مستحکم است. عربستان همواره با همه دولت های آمریکا چه دولت دموکرات و چه جمهوری خواه روابط دیپلماتیک بسیار خوبی داشته است.

الفیصل گفت، با وجودی که این روابط در اثر تغییر و تحول اوضاع فراز و فرودهایی داشته اما روابط استراتژیک به خاطر منافع مشترک، مهمترین آنها دستیابی به صلح و ثبات در منطقه از طریق حل مساله فلسطین و دیگر مسائلی که منطقه دچارش شده مستحکم و پایدار باقی مانده است.

وی گفت، جو بایدن، رئیس جمهوری منتخب آمریکا چون دوره باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در پست معاونت فعالیت داشته، کاملا با منافع کشورش در خاورمیانه آشنایی دارد و آنها را می شناسد.

پادشاه و ولیعهد عربستان پیروزی جو بایدن بر رقیبش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی را پس از اعلام نتیجه انتخابات تبریک گفتند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ریزش قیمت در بازار خودرو

د نوامبر 9 , 2020
روند نزولی نرخ ارز، ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو را رقم زد. روز گذشته بین ۲۰ تا ۲۵ درصد از قیمت خودروها در بازار کاسته شد. به گفته فعالان بازار، در شرایط کنونی عرضه خودروهای احتکارشده به بازار افزایش یافته است حال آنکه به دلیل کاهش انتظار تورمی، متقاضی برای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000