قرنیه چشم در برابر کرونا ایمن است

5fa7907e2a111_5fa7907e2a115

نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که ویروس کووید-۱۹، قرنیه چشم را آلوده نمی‌کند.

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه «واشنگتن» در آمریکا که این مطالعه را انجام داده اند، اعلام کردند: اگرچه ویروس‌هایی مانند «هرپس سیمپلکس» می توانند قرنیه چشم را آلوده کنند و ویروس «زیکا» نیز در بافت قرنیه و اشک چشم دیده شده است، اما به نظر نمی رسد که این موضوع در مورد ویروس کووید-۱۹ صادق باشد.

این محققان اظهار داشتند: به نظر می رسد قرنیه چشم نسبت به آلودگی به ویروس جدید کرونا مقاومت می کند. با این حال این موضوع مشخص نیست که آیا سایر بافت های داخل قرنیه و اطراف آن مانند مجاری اشک و ملتحمه کره چشم ( غشا مخاطی نازک و شفافی که کره کره چشم را می پوشاند) می توانند به این ویروس آلوده شوند یا خیر.

دکتر «جاناتان مینر» استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن و نویسنده اول این مطالعه گفت: یافته های ما ثابت نمی کند که همه قرنیه ها نسبت به آلودگی به کووید-۱۹ مقاوم هستند، اما هر قرنیه اهدایی که مورد آزمایش قرار گرفت، نسبت به ویروس جدید کرونا مقاوم بود. هنوز هم ممکن است زیر مجموعه ای از افراد قرنیه هایی داشته باشند که از رشد کووید-۱۹ حمایت کند، اما هیچ یک از قرنیه هایی که مورد مطالعه قرار گرفت به رشد کووید-۱۹ کمک نکردند.

دکتر «راجندرا آپته» از دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن که در نوشتن این مطالعه همکاری داشت، گفت: برخی از بیماران مبتلا به کووید-۱۹، علایم چشمی مانند «چشم صورتی» یا «التهاب ملتحمه» – عفونت یا تورم غشای خارجی کره چشم – دارند، اما ممکن است این وضعیت مربوط به التهاب ثانویه باشد و ناشی از عفونت ویروسی نباشد.

آپته که خود استاد چشم پزشکی و علوم بینایی است، گفت: مشخص شده است که قرنیه و ملتحمه، گیرنده هایی برای ویروس جدید کرونا دارند، اما در این مطالعه متوجه شدیم این ویروس در قرنیه چشم تکثیر نمی شود.

با این حال محققان اعلام کردند: به دلیل ناشناخته های زیادی که در مورد مجاری اشک و ملتحمه کره چشم وجود دارد، خیلی زود است که اهمیت محافظت از چشم را نادیده بگیریم.

یافته های این مطالعه در مجله Cell Reports منتشر شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

 آمریکا زیر برجام زد اما بخش اعظم این خرابکاری را ما انجام دادیم

ی نوامبر 8 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی فعال رسانه‌ای اصولگرا گفت: فرض می کنیم که آمدن جو بایدن در آمریکا فقط و فقط یک تصور از آینده روشن تری را برای مردم ایجاد می کند که اگر همین هم باشد خودش یک فرصت است برای ما که از مردم بخواهیم نظر خودشان را اعلام […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000