موضع‌گیری محتاطانه برخی مقام‌های روسیه به پیروزی بایدن

سیاسی/ بین الملل 5fa7c8d889ffb_2020-11-08_14-00 برخی مقامهای روسیه پس از اعلام پیروزی جو بایدن نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا موضع گیری متفاوت و محتاطانه ای به این پیروزی نشان دادند.

لئونید سلوتسکی رئیس کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: جو بایدن نامزد حزب دموکرات آمریکا که رسانه های آمریکایی پیروزی وی را در انتخابات اعلام کردند بسیار بعید به نظر می رسد که تغییرات مثبتی در روابط واشنگتن و مسکو بوجود بیاورد.

وی افزود: بایدن در دوره ای که معاون رئیس جمهوری آمریکا بود شخصا تحریم ها علیه روسیه را آغاز کرد.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.
بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

رئیس کمیسیون امور بین الملل دوما به این نکته اشاره کرد که بایدن در دوره مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روسیه را دشمن اصلی آمریکا خواند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که سیاستمداران روسیه این بار با جمع بندی نتایج انتخابات آمریکا، تحسین کند.

سلوتسکی در همین حال گفت که برخی کارشناسان معتقدند که بایدن ممکن است سیاست خارجی جدید و سازنده ای را برای آمریکا آغاز کند. بسیاری از تحلیلگران این احتمال را بعید ندانستند که در صورت پیروزی بایدن، آمریکا به پیمان تغییرات اقلیمی پاریس و نیز برجام بازگردد.

وی افزود: اما روسیه در عالی ترین سطح اعلام کرده است که برای همکاری با هر رئیس جمهوری آمریکا آمادگی دارد. عادی سازی روابط دوجانبه ازجمله در عرصه پارلمانی همچنان در اولویت قرار دارد.

مقام پارلمانی روس خاطرنشان کرد که همه جوانب و امکانات روابط روسیه و آمریکا در میزگردی که در پایان ماه نوامبر در دومای روسیه برگزار خواهد شد مورد ارزیابی قرار می گیرد.

انتظار تغییرات مثبت در روابط با آمریکا وجود ندارد

«آنتون ماروزوف» عضو کمیسیون امور بین‌المللی دومای روسیه و از اعضای شورای عالی حزب لیبرال دمکرات روسیه نیز گفت: انتظار نمی رود تحولات مثبت در روابط روسیه و آمریکا در دوره بایدن رخ دهد.

ماروزوف به ریانووستی گفت: آنچه که مربوط به روابط با روسیه می شود، با راه یافتن بایدن به کاخ سفید نباید انتظار داشت حرکت اساسی از سوی آمریکا به سوی (همکاری) با روسیه رخ دهد.

وی افزود: در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ ۴۶ بسته تحریم های مختلف در مورد روسیه وضع شد. علاوه بر آن در دوره ترامپ روند مذاکرات بین روسیه و آمریکا پیچیده شد.

نماینده دومای روسیه با بیان اینکه با روی کار آمدن بایدن، تیم جدیدی آغاز بکار می کند، اظهار داشت: من امیدوارم که دیپلمات های ما بتوانند با آمریکا مذاکرات سازنده ای را آغاز کند.

دعوت از ترامپ برای مقابله با تقلب در انتخابات

ولادیمیر ژیرینفسکی رهبر حزب لیبرال دمکرات روسیه و رئیس جناح این حزب در دومای روسیه در مطلبی در کانال تلگرام خود خطاب به دونالد ترامپ نوشت: من به شما توصیه می کنم با تقلب در انتخابات مقابله کنید.

وی که به اظهارنظرهای تند و در مواردی افراطی در روسیه معروف شده است، خاطرنشان کرد: هر انتخاباتی در روز برگزاری رای گیری به پایان می رسد. در آمریکا روز ۳ نوامبر روز انتخابات تعیین شده بود هر کس که در روز بعد از انتخابات به حوزه رای گیری بیاید دیوانه محسوب می شود.

ژیرینفسکی افزود: اصل مشابه شامل برگه های آرا می شود که از طریق پست ارسال شده است و فقط برگه هایی که تا پایان روز انتخابات تحویل شده است باید معتبر شمرده شود.

وی خاطرنشان کرد که بر اساس همه قوانین انتخابات ترامپ پیروز می شود و جمهوریخواهان باید به دادگاه شکایت کنند تا آرایی که پس از پایان انتخابات به حوزه ها ارسال شده است شمرده نشود.

به گفته وی ترامپ از حمایت گسترده مردمی برخوردار است و آمریکایی ها می توانند دفاع کنند زیرا به سلاح مجهز هستند و به همین دلیل باید سلاح به دست از منافع خود در برابر تقلب و جعل آرا دفاع کنند.
جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.
بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اولین تصویر از فیلم مرد عنکبوتی ۳/ اسپایدرمن ماسک پوشید

ی نوامبر 8 , 2020
"مرد عنکبوتی ۳" به تازگی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی وارد مرحله‌ تولید شده است. تام هالند ستاره‌ی فیلم‌های مارول در نقش "مرد عنکبوتی" اولین تصویر از لباس شخصیتش را در فیلم "مرد عنکبوتی ۳" به اشتراک گذاشت. در این تصویر در یکی از حالت‌های همیشگی‌اش دیده می‌شود، در حالی که […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000