ترامپ سه مقام فدرال را اخراج کرد

سیاسی/ بین الملل 5fa79f8f669e9_2020-11-08_11-04 دولت ترامپ در پی انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰، سه تن از روسای آژانس‌های فدرال را اخراج کرده است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، لیزا گوردون هگرتی، رئیس آژانس امنیت ملی اتمی، بونی گلیک،‌ معاون رئیس آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا و نیل چاترجی، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال آمریکا از سوی دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخراج شدند.

نیویورک پست روز جمعه گزارش داده بود که گوردون هگرتی که در فهرست ترامپ برای جانشینی جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی در ۲۰۱۹ بود، مجبور شد استعفا کند. وی نخستین زنی بود که ریاست آژانس امنیت ملی اتمی آمریکا را برعهده داشت.

جیم اینهوفه، سناتور جمهوری خواه و رئیس کمیته سرویس‌های مسلح سنا در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ دن برویلته،‌ وزیر انرژی خواستار استعفای این زن شده است.

بونی گلیک،‌ معاون رئیس آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا نیز از سوی سرپرست خود جان بارسا برکنار شد؛ بارسا نیز بر اساس قانون اصلاح پست‌های بلاتکلیف فدرال باید کناره گیری کند.

نیل چاترجی، رئیس کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فدرال آمریکا که معاون سابق میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا بود از سمتش برکنار شد اما به عنوان کمیسیونر در این آژانس به کارش ادامه می‌دهد.

وی به واشنگتن اگزماینر گفته بود که احساس می‌کند شاید دولت ترامپ دارد بابت عقایدش درباره کاهش کربن تلافی جویی می‌کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

دلتنگی سران اوپک برای ترامپ!

ی نوامبر 8 , 2020
منابع نزدیک به اوپک می گویند اعضای کلیدی این گروه نگرانند با رفتن ترامپ و پیروزی بایدن به عنوان رییس جمهور آمریکا، تنشهایی در گروه اوپک پلاس شکل بگیرد. جو بایدن ممکن است در روابط دیپلماتیک آمریکا با سه عضو اوپک شامل عربستان سعودی، ایران و ونزوئلا و همچنین روسیه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000