دیدار رئیس جمهور کلمبیا با شورشیان سابق

سیاسی/ بین الملل 5fa67e3da704c_5fa67e3da704e رئیس جمهور کلمبیا و جنگجویان سابقی که چهار سال پیش توافق صلحی را امضا کردند که به طولانی‌ترین درگیری آمریکای لاتین پایان بخشید، متعهد شده‌اند برای متوقف کردن خشونت علیه جنگجویان سابق، با هم همکاری کنند.

تنها کمتر از یک هفته بعد از ورود کاروانی از ۲۰۰ جنگجوی سابق به پایتخت کلمبیا به منظور افزایش آگاهی درباره خشونت جاری، رئیس دولت- منتقد توافق- از حضور گروهی از شورشیان سابق در کاخ ریاست جمهوری استقبال کرد.

هر دو طرف بعد از این نشست اعلام پیشرفت کردند و دولت هم وعده داد نشست‌هایی را با شورشیان سابق در بخش‌های مختلف کشور که آن‌ها در حال شروع کسب و کار و زندگی به عنوان غیرنظامیان هستند، برگزار کند.

"پاستور آلاپه"، یک رهبر شورشی سابق که در جریان مذاکرات صلح به نماینده ارشد چریکی‌ تبدیل شد، گفت: این یک رویداد تشویق‌کننده بود.

تفاهم ۲۰۱۶ دولت با نیروهای انقلابی مسلح کلمبیا، در این کشور آمریکای جنوبی مورد مناقشه مانده است. مخالفان حس می‌کنند که این توافق برای شورشیان سابق- که تا زمانی که به طور کامل به جرایم خود اعتراف کنند، از زندان دوری می‌کنند و دارای ۱۰ کرسی در کنگره هم هستند- بسیار سخاوتمندانه است. حامیان معتقدند چنین امتیازاتی برای پایان دادن به درگیری که صدها هزار کشته بر جای گذاشته، ضروری بوده‌اند.

خشونت تقریباً ثابتی علیه شورشیان سابق همچنان زنگ خطر را نشان می‌دهد. شورشیان سابق گفتند که "فردی راموس"- کسی که توافق را امضا کرد- در استان "کائوکا" به قتل رسید که باعث می‌شود او ۲۳۸‌امین شورشی کشته شده از زمان اجرایی شدن توافق شورشیان سابق با دولت کلمبیا باشد.

این جلسه همچنین در حالی برگزار می‌شود که حزب دوکه پیشنهادی به منظور تضعیف شدید سیستم عدالت انتقالی که تحت آن اکثر شورشیان مورد عفو وقع می‌شوند ارائه کرده و افراد مسئول در جرایم را از انتصاب در مناصب عمومی عمومی منع می‌کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ترامپ می‌تواند در ارجاع پرونده انتخابات به دادگاه عالی، پیروز از صحنه بیرون بیاید؟

ش نوامبر 7 , 2020
سیاسی/ بین الملل استاد حقوق بین‌الملل نوشت: مراجعه ترامپ به دیوان عالی آمریکا برای نقض آراء راه به جایی نخواهد برد زیرا هر ایالت بنا بر قوانین و مقررات داخلی خود حق دارد زمان دریافت آرای پستی و نحوه شمارش آنها را مشخص کند. ستار عزیزی در یادداشتی برای «انتخاب» […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000