پوتین قانون قواعد جدید تشکیل دولت روسیه را امضا کرد

سیاسی/ بین الملل 5fa669b04c140_5fa669b04c142 رئیس جمهور روسیه قانون مربوط به قواعد جدید تشکیل کابینه وزرا را امضا کرد.

این قانون که توسط ولادیمیر پوتین برای بررسی تقدیم پارلمان شده بود، جایگزین قانون ۱۹۹۷ می‌شود. این قانون در چارچوب اجرای مفاد جدید قانون اساسی تدوین شده است.

رئیس جمهور، نخست وزیر، معاون نخست وزیر و وزرای فدرال را پس از آنکه توسط دوما (مجلس عوام پارلمان) تایید صلاحیت شدند، منصوب می‌کند. این قانون شامل وزرای دفاع، کشور و امور خارجه نمی‌شود. رئیس جمهور این وزرا را پس از رایزنی با شورای فدراسیون (مجلس علیا پارلمان) که موظف است ظرف یک هفته تصمیم خود را به رئیس دولت یا همان رئیس جمهور اعلام کند، منصوب می‌کند.

براساس این قانون جدید، رئیس جمهور ظرف دو هفته پس از روی کار آمدن یا پس از استعفای دولت موظف است تا نامزد خود برای پست نخست وزیری را به دوما اعلام کند. در صورت استعفای نخست وزیر یا اخراج او توسط رئیس جمهور یا رد صلاحیت شدن نامزد رئیس جمهور برای نخست وزیری توسط دوما، رئیس جمهور باید ظرف یک هفته نامزد دیگری را برای این پست معرفی کند. رئیس کابینه وزرا که توسط دوما تایید صلاحیت شده، ظرف دو هفته نامزدهایی را برای پست‌های معاونت نخست وزیری و وزرای دولت پیشنهاد خواهد داد. دوما یک هفته فرصت خواهد داشت تا نامزدهای پست نخست وزیری، معاونت نخست وزیری و وزرای دولت را بررسی کند.

اگر دوما سه مرتبه نامزد پست نخست وزیری را رد کند، رئیس جمهور رئیس کابینه را بدون تایید پارلمان منصوب می‌کند. در این صورت، رئیس جمهور حق خواهد داشت تا دوما را منحل کند. اگر نامزدهای معاونت نخست وزیری و دیگر اعضای کابینه نیز رد صلاحیت شوند، همین قاعده دنبال خواهد شد. اگر یک سوم از کرسی‌های کابینه وزرا خالی بمانند، رئیس جمهور قادر خواهد بود تا دوما را منحل کند. همچنین رئیس جمهور می تواند بدون انحلال هیات دولت، هر یک از اعضای دولت را برکنار کند.

دولت از جایگاه بخشی از سیستم یکپارچه مدیریت عمومی بودن برخوردار است، فعالیت ارگانهای قوه مجریه را هماهنگ می‌کند و به حل اختلافات میان آنها کمک می‌کند. کابینه وزرا ملزم است تا حداقل دستمزد را در سطحی که کمتر از سطح متوسط معیشت نباشد، تضمین کند.

دولت روسیه می‌تواند اقداماتی را برای حفاظت از تمامیت ارضی و حاکمیت کشور اتخاذ کند و براساس اصول عدم مداخله صلح و امنیت بین المللی را حفظ کند.

هر شهروند روسی که بالای ۳۰ سال سن داشته باشد و حق شهروندی یا اقامت در هیچ کشور خارجی را نداشته باشد می‌تواند برای پست وزیر دولت انتخاب شود. اعضای کابینه، همسرانشان و فرزندان زیر سن قانونی‌شان از افتتاح یا داشتن حساب یا نگهداشتن پول و اشیا ارزشمند در بانک‌های خارجی خارج از خاک روسیه و همچنین از مالکیت و استفاده از ابزار مالی خارجی منع شده‌اند.

همچنین، اعضای دولت اجازه ندارند تا در فعالیت‌های تجاری یا مالی به جز آموزش، تحقیق و دیگر فعالیت‌های خلاقانه، دریافت هدیه یا دیگر پاداش‌ها یا استفاده از خدماتی که هزینه آن توسط طرفین ثالث پرداخت می‌شود، شرکت داشته باشند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

فیلمی که حال‌ و هوای طنزهای عطاران را دارد

ش نوامبر 7 , 2020
محمدحسین امانی کارگردان فیلم تلویزیونی «وانتافه» که اخیراً از تلویزیون پخش شد، بیان کرد که طرحی برای یک سریال ۱۰ قسمتی در دست دارد. محمدحسین امانی که به تازگی از شبکه سه سیما پخش شد درباره این تله فیلم که به عنوان اولین تجربه او تولید شد و همچنین ادامه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000