ونزوئلا آماده برقراری روابط با آمریکاست

سیاسی/ بین الملل 5fa65b710ed94_5fa65b710ed96 رئیس جمهوری ونزوئلا گفت: در جهانی عاری از اقدامات قهرآمیز و زورگویی آمریکا، آماده برقراری بهترین روابط برپایه احترام و همکاری متقابل با واشنگتن هستیم.

«نیکلاس مادورو» در نشستی با حضور ۱۰۰ تاجر چینی درباره موضوع قانون ضد تحریم ونزوئلا، مجدداً برای مذاکره با آمریکا، فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات باشد، اعلام آمادگی کرد.

قانون ضد تحریم ونزوئلا، سازوکاری اقتصادی است برای مبارزه با محاصره مالی و اقتصادی ناشی از تحریم های آمریکا. این قانون با دادن قدرت فوق‌العاده به رئیس جمهور، امضای توافق های نفتی جدید را با شرکت خصوصی داخلی و خارجی فراهم می کند.

مادورو با بحث و بررسی قانون فوق با تاجران چینی، اعلام کرد: در حالی که آمریکا در آن سوی دنیا درگیر بحرانی گیج‌ کننده بعد از انتخابات است، ونزوئلا به دنبال سرمایه‌گذاری در زمینه بهبود اقتصادی مبتنی بر قانون ضدتحریم است.

با این وجود رئیس دولت کاراکاس خاطرنشان کرد: اجرای این قانون مشروط به داشتن جهانی عاری از زورگویی و اقدامات قهرآمیز آمریکاست و راهی است برای ورود به پیشرفت اقتصادی در سال آتی (۲۰۲۱). ما باید به سوی سرمایه‌گذاری و پیشرفت اقتصادی و تولید ثروت پیش برویم و این کار را خواهیم کرد.

مادورو در پایان با بیان اینکه اکنون، زمان جلوگیری از بروز جنگ در جهان است، ابراز امیدواری کرد: با آگاهی تازه‌ای که در میان مردم آمریکای شمالی ایجاد شده، آنها دیگر جنگ‌های امپریالیستی و تهدید و غارت را نمی‌خواهند.

پنج شنبه (۱۷ مهر) دولت ونزوئلا "قانون ضد تحریم" را به منظور دفاع از حاکمیت و استقلال این کشور و همچنین دفاع از حقوق حَقّه مردم بولیواری برای برخورداری از صلح، پیشرفت و رفاه عمومی تصویب کرد.

در حالی که ونزوئلا در دوره حضور «دونالد ترامپ» در سمت ریاست جمهوری آمریکا، زیان‌های بی‌شمار و در برخی موارد جبران‌ناپذیری را متحمل شده است، با این حال رئیس‌جمهوری این کشور آمریکای جنوبی پیشتر اعلام کرد، ونزوئلا تفاوتی میان ترامپ و جو بایدن، نامزد دموکرات قائل نیست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قیمت گوجه فرنگی به ۱۴ هزارتومان رسید/ کاهش قیمت؛ ۲۰ روز دیگر!

ش نوامبر 7 , 2020
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی در سطح خرده‌فروشی بین ۱۱ تا ۱۴ هزار تومان است، گفت: نرخ این محصول تا حدود ۲۰ روز دیگر متعادل می شود. اسدالله کارگر با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی در بازار روند نزولی به خود […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000