ماکرون: فرانسه علیه اسلام نیست بلکه علیه “جدایی‌طلبی اسلام‌گرایی” است

سیاسی/ بین الملل 5fa3a300c8241_5fa3a300c8244 رئیس‌جمهوری فرانسه مقاله‌ای را در روزنامه فایینشال تایمز انگلیس منتشر و تلاش کرد موضع خود در قبال دین اسلام و "جدایی‌طلبی اسلام‌گرایی" را توجیه کرده و توضیح دهد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در روزنامه فایننشال تایمز متنی را در پاسخ به مقاله‌ای منتشر کرد که روز دوشنبه منتشر و بعدا حذف شد. او تلاش کرده توضیح دهد "فرانسه علیه جدایی طلبی اسلام‌گرایی (Islamist separatism) می‌جنگد و این جنگ هرگز علیه اسلام نیست".

ماکرون در یک مقاله طولانی در این روزنامه که در وب سایت کاخ الیزه نیز منتشر شده از مقاله‌ای که وی را "متهم به انگ زدن به مسلمانان فرانسه و حتی بدتر از آن ایجاد یک جو وحشت و سوءظن نسبت به مسلمانان برای اهداف انتخاباتی کرده است" ابراز ناراحتی کرد.

وی با ادعای این‌که سخنانش تحریف شده است، گفت: اجازه نمی‌دهم کسی بگوید که فرانسه و دولت من، نژادپرستی در برابر مسلمانان را پرورش می‌دهیم."

همانطور که هفته گذشته در شبکه قطری الجزیره مطرح شد، رئیس جمهوری فرانسه می‌خواهد فراتر از مرزهای فرانسه توضیح دهد که مبارزه او علیه "جدایی‌طلبی اسلام گرا" مبارزه با اسلام نیست، در حالی که مسلمانان چندین کشور با درخواست برای تحریم محصولات فرانسه با عصبانیت نسبت به سخنان وی واکنش نشان دادند.

امانوئل ماکرون پس از یادآوری مجموعه حملاتی که از زمان کشتار شارلی ابدو در ژانویه ۲۰۱۵ به فرانسه وارد شده و حملات ۱۳ نوامبر که ۳۰۰ کشته برجای گذاشت، مدعی می‌شود که فرانسه به دلیل ارزش‌هایش، سکولاریسم و آزادی بیان مورد حمله قرار گرفته است و تاکید کرد که "کشورش تسلیم نخواهد شد".

وی در ادامه به تفصیل جزئیات موارد آنچه "جدایی طلبی اسلام‌گرایی" خوانده که "بستری برای فرمان‌های تروریستی" ایجاد می‌کنند را برشمرد و در این رابطه توضیح داد که "ترس از آن وجود دارد که صدها نفر از افراد افراطی شده هر لحظه چاقویی برداشته و بروند فرانسوی‌ها را بکشند".

رئیس‌جمهوری فرانسه همچنین ادامه داد: "در محله‌های خاص و به همان اندازه در اینترنت، گروه‌های مرتبط با اسلام‌گراها به کودکان فرانسه یاد می‌دهند که از جمهوری متنفر باشند و خواستار بی‌احترامی به قوانین هستند. حرف‌های من را باور نمی‌کنید؟ صحبت‌ها و پیام‌های تنفر آمیزی را که به نام یک "اسلام گمراه" در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و سرانجام منجر به مرگ پروفسور ساموئل پتی در چند روز پیش شد، بخوانید. به محله‌هایی بروید که دختران کوچک سه یا چهار ساله حجاب کامل دارند و در پروژه تنفر از ارزش‌های فرانسه پرورش یافته‌اند".

ماکرون تاکید کرد: "این همان چیزی است که فرانسه امروز می‌خواهد با آن بجنگد اما هرگز علیه اسلام نمی‌جنگد. در برابر تاریکی، تعصب، افراط گرایی خشن. فرانسه هرگز مخالف یک دین نیست. ما می‌گوییم که در کشور ما این چیزها جایی ندارند!"

وی نتیجه گیری کرد: "این سخت‌گیرانه‌ترین حق ما به عنوان یک کشور حاکم است. ما نیازی به مقالات روزنامه‌ای نداریم که بخواهند ما را از هم جدا کنند".

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رونق احتمالی بازار مسکن با انتخاب بایدن

پ نوامبر 5 , 2020
یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: انتخاب ترامپ می تواند زمینه ساز نوسان نرخ ارز و پیروزی بایدن منجر به رونق بازار مسکن شود. عباس زینعلی اظهار کرد: انتخاب ترامپ به ریاست جمهوری آمریکا با توجه به احتمال سیاست فشار حداکثری که در قبال ایران خواهد داشت می تواند اثر هیجانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000