پیروزی بایدن، بازار سکه و ارز را به کدام سو خواهد برد؟ / شوک آمریکایی کاهش قیمت به بازار

سیاسی/ بین الملل 5fa32adb9f1fe_2020-11-05_01-57 در صورتی که پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قطعی شود، پیش بینی می‌شود شوک قیمتی منفی به بازار وارد شود.

از زمانی که در سال ۱۳۹۶ دونالد ترامپ از برجام خارج شد تا کنون، قیمت ارز بیش از ۷ برابر رشد داشته است.

در روزهای اخیر و با پیش‌بینی پیروزی ترامپ در انتخابات، قیمت سکه و ارز بین ۳ تا ۵ درصد رشد را تجربه کرد.

حالا با افزایش شانس پیروزی بایدن که گفته، به برجام برمی‌گردد، احتمالا بازار به او روی خوش نشان داده و قیمتها کمی آرام می‌گیرد.

البته تا سه ماه آینده، ترامپ‌ هنوز در قدرت است و بعید است اتفاقی در تحریم‌های ضدایرانی رخ دهد ولی با جابجایی قدرت در کاخ سفید، احتمالا سایر کشورها جرات خواهند داشت بخشی از ۱۵۰میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران را آزاد کنند.

آزادی این حجم نقدینگی و یا به راه افتادن تهاتر کالا، می‌تواند ثبات را به بازار برگرداند.

برخی کارشناسان پیش بینی می‌کنند که پیروزی بایدن احتمالا دلار را تا کانال ۲۰هزار تومان پایین می‌آورد مگر آنکه اتفاقی تنش زا در روابط تهران و واشنگتن رخ دهد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۲۰ درصد بیماران کرونایی از قرنطینه خارج می شوند

پ نوامبر 5 , 2020
معاون کل وزارت بهداشت، گفت: ۲۰ درصد افرادی که تست مثبت کرونا بوده اند، اما قرنطینه را رعایت نمی کنند. به گزارش خبرنگار مهر، ایرج حریرچی، صبح پنج شنبه در برنامه سلام صبح بخیر شبکه سه سیما، افزود: آمارهای مرگ و میر بیماران کرونایی در ایران طبق آمار علمی است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000