نوادا رئیس‌جمهور آمریکا را تعیین می‌کند / بایدن برای پیروزی ۶ رای نهایی الکترال می‌خواهد

سیاسی/ بین الملل 5fa317cc7f2f4_2020-11-05_00-36 جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ تنها ۲۲ رای الکترال می‌خواهد که یکی از آنها نوادا است.

بایدن که در آریزونا پیشتاز است و ۱۱ رای الکترال این ایالت را احتمالا در اختیار دارد، پس از پیروزی در میشیگان، عملا پازل پیروزی خود را کامل کرد.

رقابت دو نامزد در پنسیلوانیا تنگاتنگ و میلی‌متری است و هرچقدر آرای پستی بیشتر شمرده می‌شود، رای بایدن افزایش می‌یابد. شاید برای همین است که کمپین ترامپ درخواست توقف شمارش آرا در این ایالت را داده است.

حتی اگر ادعای سخنگوی کاخ سفید را بپذیریم که ترامپ جورجیا و پنسیلوانیا را برده، بایدن عملا برای رسیدن به حد ۲۷۰ رای الکترال کالج، نیاز به ۶ رای ایالت نوادا دارد.

جو بایدن در نوادا از رقیب جمهوری‌خواه جلوتر است اما پس از شمارش ۸۵درصد آرا، شمارش آرای این ایالت به روز پنجشنبه به وقت این ایالت موکول شد و به همین دلیل ۶ رای الکترال نوادا هنوز در حساب بایدن نیست هرچند او پیشتاز است. البته گفته می‌شود شاید نتایج زودتر اعلام شود.

پیش‌بینی می‌شود با اعلام آرا در این ایالت سرنوشت‌ساز، پرونده انتخابات جنجالی ۲۰۲۰ بسته شده و ترامپ مجبور به ترک کاخ سفید شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بایدن اعلام پیروزی کرد / زیر بار زور نمی‌رویم و تسلیم نمی‌شویم

پ نوامبر 5 , 2020
سیاسی/ بین الملل جو بایدن نامزد پیشتاز انتخابات آمریکا امشب در یک سخنرانی کفت: زیربار زورگویی نمی رویم و تسلیم نمی‌شویم. نامزد دموکرات انتخابات آمریکا که در دلاور سخن می‌گفت، تاکید کرد: اینجا مردم تعیین می‌کنند رییس جمهور کیست. ما زیر بار زورگویی نمی‌رویم و تسلیم نمی‌شویم. وی با بیان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000