سازمان بورس ناظر تماشاچی نیست

5fa2be9a614d6_2020-11-04_18-15 علی صالح آبادی بیان کرد: سازمان بورس یک ناظر تماشاچی نیست، بلکه ناظر همراه با اختیارات است و بعضی وقت‌ها لازم است اطلاعیه شفاف‌سازی در بازار بدهد و ممکن است در برخی مواقع نیاز باشد نمادها متوقف شوند.

علی صالح آبادی، رئیس اسبق سازمان بورس اظهار داشت: تغییر دامنه نوسان از ۵ درصد به ۲ درصد می‌تواند روند افت یا صعود بازار را محدودتر کرده و فرصت فکر کردن بیشتری به سرمایه‌گذاران دهد مثلا اگر این دامنه ۲ درصد باشد زمان بیشتری طول می‌کشد تا شاخص رشد کند، ولی اگر ۵ درصد باشد این رشد زودتر اتفاق می‌افتد. منتها تفاوت بنیادینی با هم ندارند بالاخره اتفاقی که باید بیفتد البته کمی دیرتر می‌افتد.

وی بیان کرد: بنابراین به نظرم موضوع دامنه نوسان فاکتور چندان اساسی در بورس نیست. موضوع مهم بحث نظارت است سازمان بورس یک ناظر تماشاچی نیست، بلکه ناظر همراه با اختیارات است و بعضی وقت‌ها لازم است اطلاعیه شفاف‌سازی در بازار بدهد و ممکن است در برخی مواقع نیاز باشد نمادها متوقف شوند.

رئیس اسبق سازمان بورس گفت: افزایش غیرمنطقی شاخص بورس موجب ایجاد انتظارات تورمی در جامعه می‌شود. از آنجا که بازارهایی مثل ملک، طلا، خودرو، دلار و بورس از بازارهایی هستند که مردم در آنها سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ زمانی که شاخص بورس رشدهای بالا را تجربه می‌کند دارندگان ملک یا خودرو با خود می‌گویند وقتی شاخص بورس پنج برابر شده، چرا نباید قیمت ملک یا خودروی من دوبرابر شود؟

صالح آبادی بیان کرد: در این حالت انتظارات تورمی در سایر بازارها شکل می‌گیرد. تاثیر اول در فاز انتظارات است و در فاز بعدی کسی که پولش را به بورس برده و سود خوبی کرده بعضا سهمش را فروخته و وارد سایر بازارها می‌شود این یعنی تقاضا نیز پشت بازارها ایجاد می‌شود و این دو دلیل منجر به افزایش قیمت‌ها می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اکران آنلاین بی حسی موضعی با بازی باران کوثری

چ نوامبر 4 , 2020
فیلم سینمایی «بی‌حسی موضعی» به کارگردانی حسین مهکام، با فروش بیش از ۴۳هزار بلیت به کار خود در اکران آنلاین پایان داد. به گزارش خبر فوری به نقل از روابط عمومی فیلیمو و نماوا، فیلم سینمایی «بی‌حسی موضعی» به کارگردانی و نویسندگی حسین مهکام و تهیه‌کنندگی حبیب رضایی، بعد از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000