شناسایی یک بیماری ژنتیکی که برای بزرگسالان کشنده است

5fa27f324fee1_2020-11-04_13-45

دانشمندان بیماری جدیدی را کشف کرده اند که با ایجاد لخته‌های خونی، می‌تواند حدود چهل درصد از مبتلایان بزرگسال را به کام مرگ بکشاند.

نتایج تحقیقات این تیم پزشکی که ماه اکتبر در مجله The New England Journal of Medicine منتشر شده، نشان می‌دهد که این بیماری با تشکیل لخته‌های خونی همراه بوده و می‌تواند در بیش از ۴۰ درصد از مبتلایان کشنده باشد.

دانشمندان بر این باورند که علت ایجاد بیماری VEXAS ایجاد جهش در ژن‌های UBA۱ است. اغلب این بیماران دچار یک سندرم التهابی کشنده می‌شوند که با تب، ترومبوز فعال، التهاب غضروف و بافت‌های ریه همراه است.

براساس این پژوهش، جهش در بیش از نیمی از سلول‌های بنیادی خونساز، از جمله سلول‌های میلوئیدی ملاحظه شد، اما سلول‌های لنفوسیتی یا فیبروبلاستی جهشی نداشتند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

راهنمای سفر به چین

چ نوامبر 4 , 2020
برای افرادی که سفر و گردش در کشورهای مختلف دنیا درصدر لیست تفریحات‌شان قرار دارد، چین یک مقصد ایده‌آل خواهد بود. کشور چین یکی‌ از پهناورترین سرزمین‌های دنیا بوده که با بیش ‌از یک میلیارد و 400 میلیون‌نفر، پرجمعیت‌ترین کشور کره‌زمین محسوب‌ می‌شود. جاذبه‌ها و امکانات چین، مسافران با سلیقه‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000