پیروزی بایدن برای کشورهای تحت تحریم خطرناک‌تر است

سیاسی/ بین الملل 5fa256d6f10d3_2020-11-04_10-53 تحلیلگر آمریکایی با تایید تلاش های طبقه حاکم آمریکا برای پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، اذعان کرد که پیروزی حزب دموکرات برای کشورهای تحت تحریم خطرناک تر است چراکه در پوشش دموکراسی این اقدامات انجام می‌شود.

«دنی شاو» استاد دانشگاه نیویورک و تحلیلگر مسائل بین الملل آمریکا در گفت و گو با شبکه چندملیتی تله سور آمریکای لاتین گفت: طبقه حاکم بر آمریکا با حمایت از پیروزی «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات به دنبال استحکام بخشی به سیستم امپریالیسم و کاپیتالیسم است که با ریاست جمهوری مجدد دونالد ترامپ در معرض خطر واقع می شود.

این رسانه آمریکای لاتین در ادامه با اشاره به سخنان این تحلیلگر آمریکایی آورد: ترامپ جمهوریخواه که سودای ریاست جمهوری دوباره دارد، تصویری فاشیست، نژادپرست و مردسالارانه دارد. این تصویر یادآور تصویر "جورج بوش" جمهوریخواه است زمانی که "باراک اوباما" دموکرات در سال ۲۰۰۸ پیروز انتخابات آمریکا شد. در آن دوره میلیون ها نفر در اعتراض به سیاست های جنگ طلبانه بوش در جنگ با عراق و افغانستان تظاهرات کردند.

در حالی که با ریاست جمهوری چهره دموکراتی چون اوباما این اعتراض ها فروکش کرد و از میلیون ها نفر به هزاران نفر رسید. و این همان چیزی است که طبقه حاکم اکنون به آن می اندیشد: پیروزی بایدن به عنوان چهره ای محترمانه تر و نرم تر برای پیشبرد اهداف خود.

استاد مطالعات حوزه آمریکای لاتین همچنین تصریح کرد که این شرایط (پیروزی بایدن) البته برای کشورهای عراق، سوریه، لیبی و ونزوئلا یا ملت های تحت تحریم بسیار خطرناک تر خواهد بود. چون استتار دموکراسی قوی تر بوده و سیستم امپریالیستی را پایدارتر می کند.

وی افزود: اما با پیروزی ترامپ، این نظام آمریکاست که مورد تهدید واقع می شود. بحران سیاسی در این کشور پیامدهای بحران های اجتماعی و اقتصادی را رقم خواهد زد و بر تعداد مردم فقیری که شغل ندارند و به نان شب خود محتاجند خواهد افزود و البته بحران بهداشتی را هم به این موارد باید بیفزاییم.

همچنین در جایی که راهی برای ورود نامزد مستقل سومی وجود ندارد، چندان تفاوتی هم نمی کند بین دو نامزد از دو حزب موجود. چرا که هر دو حزب نشان داده اند با جنگ افروزی و تجاوز به کشورهای دیگر و وارد آوردن آسیب های جدی به محیط زیست، به دنبال استعمار دوباره جهان هستند.

شاو با انتقاد از نظام انتخاباتی آمریکا، آن را "دموکراسی عجیب" توصیف کرد؛ چرا که در آن "آراء مردم به حساب نمی آید" بلکه سیستمی کهنه به جا مانده از سیستم برده داری است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جسد کمدین زن در خانه‌اش کشف شد

چ نوامبر 4 , 2020
جسد پارک جی سون کمدین محبوب کره جنوبی در کنار جسد مادرش در خانه‌اش کشف شد. پلیس جسد "پارک جی سون" و مادرش را حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر روز دوشنبه در خانه این کمدین کشف کرد. پدر "پارک جی سون" که نتوانسته بود با او و مادرش تماس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000