کرونا ۷۰ درصد کارگران ساختمانی را بیکار کرد!

5fa07a6b34e24_5fa07a6b34e28 نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی می گوید در حال حاضر تنها ۳۰ درصد کارگران ساختمانی مشغول کار هستند و کرونا باعث شده تا بخش اعظمی از کارگران ساختمانی به لحاظ کاری و معیشتی دچار مشکل شوند.

هادی ساداتی اظهار کرد: متاسفانه کرونا باعث شده تا در شرایط حاضر ۳۰ درصد کارگران ساختمانی سرکار باشند و مابقی کارگران ساختمانی هم که بیکار و خانه نشین شده اند قادر به امرار معاش و تامین هزینه های زندگی نباشند چون امیدشان به نقاشی ساختمان یا تعمیر لوله و تاسیسات خانه ها بود که به دلیل بیماری کرونا و کاهش تقاضا کار کمتر به آنها پیشنهاد می شود و از این جهت اشتغال و معیشت آنها به خطر افتاده است.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در حل مشکل کارگران فاقد بیمه بیکاری گفت: مقام معظم رهبری همواره دغدغه مردم را به عنوان دغدغه کشور مطرح فرموده اند و تاکید ایشان در ورود سازمان تامین اجتماعی به موضوع کارگران فاقد بیمه بیکاری یکی از خواسته های همیشگی کارگران ساختمانی بوده است.

نایب رئیس کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی افزود: در حال حاضر شناسایی کارگران ساختمانی که در انتظار بیمه هستند انجام شده و اگر قرار است تامین اجتماعی فرمان رهبری را اجرا کند علاوه بر امکانات و ابزار مورد نیاز، اطلاعات افراد بیمه شده را در اختیار دارد. کسانی هم که بیمه نشده اند آمار و اطلاعات آنها توسط انجمن های کارگران ساختمانی در سراسر کشور قابل گردآوری است و هر زمان که تامین اجتماعی بخواهد از طریق کانون در اختیار سازمان قرار می دهیم.

به گفته ساداتی، انجمن های صنفی کارگران ساختمانی در ۴۵۰ شهر و شهرستان فعالند و می توانند در انتقال آمار و ارقام و اطلاعات مربوط به کارگران ساختمانی بیمه شده و فاقد بیمه به تامین اجتماعی همکاری کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با توجه به شرایط سخت زندگی کارگران ساختمانی و فعالیت ۳۵ درصدی آنها در دوران کرونا و پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری، حمایت از کارگران ساختمانی فاقد بیمه بیکاری با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سردارِ اقتصاددان به دنبال صندلی ریاست حسن روحانی

س نوامبر 3 , 2020
سیاسی/ انتخابات محسن رضایی که در برهه‌های زمانی مختلف، کمابیش مورد حمایت بخشی اندکی از جریان اصولگرایی بوده، این بار نیز برای چهارمین حضور در انتخابات ریاست جمهوری چشم به حمایت جریان اصولگرایی دوخته است. «به رأی مردم احترام می گذارم ولی دفع خطر از آنها یا خدمت به آنها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000