در شرایط کرونایی چگونه در میادین میوه و تره بار خرید کنیم؟

5f9f5af8de5b8_5f9f5af8de5be

در روزهایی که قدرت سرایت کرونا بیشتر شده، گاهی مجبوریم برای خرید مایحتاج زندگی به مراکز فروشگاهی و میادین میوه و تره بار برویم. بنابراین در این مکان ها حتما توصیه های بهداشتی را جدی بگیرید تا به کرونا مبتلا نشوید.

بنابر اعلام وزارت بهداشت فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت در میادین و بازارهای میوه و تره بار باید حتما انجام شود و در عین حال موارد زیر را جدی بگیرید:

– در صورتی که بیماری زمینه ای مانند بیماری قلبی-عروقی، فشارخون، دیابت، بیماری های تنفسی و … و یا نقص ایمنی شامل شیمی درمانی، پیوند اعضا و … دارید، حتی المقدور از رفتن به خرید خودداری کنید.

– در هنگام داشتن علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد و یا تنگی نفس از رفتن به خرید خودداری کنید.

– از لحظه خروج از منزل تا بازگشت به منزل حتما ماسک بزنید.

– در هنگام خرید حتما از ماسک و دستکش استفاده کنید.

– فاصله یک یا دو متر را در صف ها و مسیرهای ورود و خروج مراکز خرید، رعایت کنید.

– از حضور و توقف در محل­ های شلوغ و پر ازدحام در مراکز خرید، اجتناب کنید.

– از مراکزی که تهویه مناسب دارند و هوای تازه در جریان است، خرید کنید.

– قبل از استفاده از چرخ دستی های مورد استفاده در میادین میوه و تره بار و مراکز خرید اطمینان حاصل شود که گندزدایی شده باشد.

– در صورت مشاهده شاغلین در میادین میوه و تره بار و مراکز خرید که علایم سرماخوردگی مانند سرفه و یا سایر علایم تنفسی دارند، به مدیریت اطلاع دهید.

– توجه کنید که شاغلین در میادین میوه و تره بار و مراکز خرید از وسایل محافظت فردی مانند ماسک، دستکش و … استفاده کرده باشند.

– در هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانید و دستمال استفاده شده را بلافاصله در سطل زباله در دار بیندازید. در صورتی­که دستمال وجود نداشت از قسمت داخلی آرنج موقع سرفه و عطسه استفاده کنیم.

– در هنگام خرید از دست زدن به چشم، دهان و بینی خودداری کنید.

– برای جلوگیری از آلودگی در هنگام خرید از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید و پس از پرداخت وجه به صندوقدار، دستکش را در سطل زباله دردار بیاندازید.

– از آبخوری و یا آب سرد کن در مراکز خرید و میادین میوه و تره بار استفاده نکنید.

– استعمال دخانیات در محیط های سربسته و مراکز خرید ممنوع است.

– آجیل و خشکبار را به صورت بسته بندی شده و دارای مجوز خرید کنید.

– از خرید آجیل و خشکبار به صورت فله­ ای که بدون پوشش محافظتی و قابل رویت است، خودداری کنید.

– از فرآورده­ های گوشتی (مرغ، انواع گوشت دام، ماهی و طیور) به صورت بسته بندی و دارای مجوز قانونی خرید کنید.

– گوشت مرغ، گوسفند و گاو را به صورت کامل و بسته بندی خریداری کنید و در صورت لزوم و نیاز به خرید به صورت قطعه بندی، از محصولات دارای پروانه استفاده کنید.

– چرخ کردن گوشت باید در حضور ما و با رعایت بهداشت فردی و بهداشت تجهیزات انجام شود.

– در صورت استفاده از سرویس های بهداشتی در میادین میوه و تره بار، ضدعفونی و شستشوی دست ­ها را فراموش نکنید.

– از پرداخت وجه نقد خودداری کنید و پرداخت ترجیحا به صورت آنلاین و یا استفاده از اپ ­ها و یا کارتخوان باشد و صرفا خودمان انجام دهید.

– برای اعلام و گزارش عدم رعایت نکات بهداشتی در مراکز خرید و میادین میوه و تره بار با شماره تلفن ۱۹۰ «سامانه پاسخگویی شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» تماس بگیرید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

کرونا و فاجعه زیست محیطی که در راه است

د نوامبر 2 , 2020
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: شیوع کرونا موجب استفاده گسترده از ماسک و دستکش های یکبار مصرف شده، اما برخی از مردم با بی‌ ملاحظه‌گی آنها را در سطح شهر و طبیعت رها می‌کنند که موجب فاجعه ای زیست‌محیطی خواهد شد. رضا میرزایی گفت: در پی شیوع ویروس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000