مصاحبه احمدی نژاد با یک شبکه چینی/ رأی آوردن بایدن به معنای بازشدن درهای اقتصادی نیست

سیاسی/ سیاست خارجی 5f9ed1cd23aae_2020-11-01_18-48 رئیس جمهور سابق ایران در گفتگو با فونیکس گفت: آنچه باید تغییر کند سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران است.

محمود احمدی‌نژاد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فونیکس چین نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا را یک مسأله بی‌اهمیت توصیف کرد و افزود: اینکه چه کسی در آمریکا به ریاست‌جمهوری برسد هیچ تغییری در سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران ایجاد نمی کند.

بر اساس گزارش این شبکه تلویزیونی چین، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به زودی برگزار خواهد شد و موضوع ایران یکی از مسائل داغ در انتخابات آمریکاست.

محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران روز شنبه مصادف با ۳۱ اکتبر یک مصاحبه اختصاصی با گزارشگر تلویزیون فونیکس را پذیرفت.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه راه حل بحران در روابط ایران و آمریکا از طریق مذاکره ممکن خواهد بود، گفت: مهم این نیست که چه کسی رئیس‌جمهور می‌شود زیرا این مسأله برای ما تفاوتی ایجاد نمی‌کند. مسأله مهم این است که آیا سیاست خصمانه آمریکا علیه ایران تغییر خواهد کرد یا خیر؟

بخشی از مصاحبه محمود احمدی نژاد با فونیکس

– فونیکس: برخی از مردم می‌گویند که اگر بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شود، او به توافق هسته‌ای بازخواهد گشت و این امر درها را به روی اقتصاد ایران خواهد گشود آیا شما با این مسأله موافقید؟

– دکتر احمدی‌نژاد: رأی آوردن کسی مثل بایدن به معنای بازشدن درهای اقتصادی نیست. قبلاً اینها در برجام بودند ولی درهای اقتصاد باز نشد و مشکلات سر جای خودش بود. من قبلا گفته‌ام که در آمریکا وقتی خانم کلینتون به عنوان کاندیدا و نماینده هیأت حاکمه پشت صحنه معرفی شد، مردم رفتار دیگری از خودشان نشان دادند. برای پیش‌بینی نتایج انتخابات آمریکا باید به ذهنیت تاریخی مردم آمریکا توجه کنیم.

– فونیکس: ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا گفته است که او برنده انتخابات است و بلافاصله پس از پیروزی با ایران مذاکره خواهد کرد، نظر شما در این باره چیست؟

– دکتر احمدی‌نژاد: اظهارات آقای ترامپ مبهم است و برای اظهارنظر در این خصوص باید صبر کنیم.

– فونیکس: آمریکا ادعا می‌کند که ایران و روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا دخالت می‌کنند، نظر شما در این زمینه چیست؟

– دکتر احمدی‌نژاد: آنها ادعایی کرده‌اند که من به آن کاری ندارم اما هر نوع دخالت در امور دیگران از جمله در انتخابات سایر کشورها که جزء حقوق مردم محسوب می‌شود، کاری غلط و محکوم است. هر کس تلاش کند نظر خودش را به دیگران تحمیل کند، مرتکب عملی محکوم و مذموم شده است زیرا تحمیل به دیگران باعث اختلاف و درگیری می‌شود. باید اجازه دهند مردم فکر کنند و با نظر خودشان انتخاب کنند.
درطول تاریخ هیأت حاکمه آمریکا به طور رسمی و غیررسمی در امور داخلی دیگران و همچنین در انتخابات سایر کشورها دخالت کرده است که ایران یک نمونه از این دخالت‌ها محسوب می‌شود. من این کار را که کسی بخواهد در امور داخلی دیگران و انتخابات دخالت کند، به طور مبنایی نادرست می دانم. حق تعیین سرنوشت متعلق به همه ملت‌هاست و همه باید آن را بپذیریم و به رسمیت بشناسیم. چقدر زشت است که کسی خود را برتر از دیگران بداند و بخواهد سرنوشت آنها را تعیین کند، این کار غلط است.
شبکه تلویزیونی فونیکس تصمیم گرفته است این گفت و گوی مشروح را بتدریج و تحت عناوین مختلف منتشر نماید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

«خورشید» از راه مشهد به اسکار می‌رود

ی نوامبر 1 , 2020
فیلم «خورشید» ساخته مجید مجیدی، یک هفته در مشهد اکران می‌شود تا شرایط حضور در جوایز اسکار را پیدا کند. مرتضی شایسته، سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران یک هفته‌ای «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی در شهر مشهد خبر داد. او ادامه داد: بر این اساس، فیلم «خورشید» ساخته مجید […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000