چرا یهودستیزی جرم است اما اسلام‌ستیزی “دیدگاه”؟!

سیاسی/ بین الملل 5f9ea902d44bd_5f9ea902d44c0 دبیرکل سابق اتحادیه عرب در سخنانی از الازهر و شورای امنیت خواست تا برای مهار موج درگیری تمدن‌ها وارد عمل شوند.

عمرو موسی در سخنانی در واکنش به اهانت امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه به اسلام و حضرت محمد (ص)، ضمن محکوم کردن دوگانگی معیارها میان "یهودی ستیزی" و "اسلام ستیزی"، اظهار کرد: دوگانگی معیارها یک آفت بزرگ است و سیاست‌ها و واکنش‌های ناشی از آن منجر به تشدید جو درگیری‌ها می‌شود که نمی‌توان درباره آنها سکوت کرد.

وی در این باره گفت: من درک نمی‌کنم که یهودی ستیزی جرم باشد و در مقابل اسلام ستیزی یک دیدگاه. اگر این موضع گیری نسبت به اسلام در شرق و غرب ادامه یابد، با تفسیر گسترده‌تری و تأیید درگیری تمدن‌ها روبرو خواهیم شد.

موسی خاطرنشان کرد: اگر موضع درباره اقلیت‌های اسلامی در کشورهای مختلف آسیا را بررسی کنیم، متوجه می‌شویم که این مسئله صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند.

دبیرکل سابق اتحادیه عرب در ادامه خواستار رسیدگی به درخواست یکی از کشورهای بزرگ اسلامی یا گروهی از آنها برای تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل به منظور بررسی این موج برخورد تمدن‌ها و تأثیرات آن بر صلح امنیت و ثبات بین‌المللی شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

محدودیت رفت‌وآمد در ۲۵ مرکز استان‌ اعمال می‌شود

ی نوامبر 1 , 2020
با تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بررسی اعمال و چگونگی محدودیت در تعطیلات پیش رو، محدودیت رفت‌وآمد در ۲۵ مرکز استان‌ از ظهر دوشنبه(۱۲ آبان) اعمال می‌شود. وزارت کشور در نامه‌ای به استانداران و رؤسای ستاد استانی مدیریت بیماری اعلام کرد: بر اساس چهل و دومین جلسه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000