کیف دستی فرانسوی همسر اردوغان جنجال برانگیز شد

سیاسی/ بین الملل 5f9e951f3ab0b_2020-11-01_14-29 همزمان با دعوت «رجب طیب اردوغان» برای تحریم کالاهای فرانسوی، کیف دستی فرانسوی «امینه اردوغان» همسر رئیس‌جمهور ترکیه، به جنجال سیاسی در این کشور تبدیل شده است.

به نوشته روزنامه الشرق الاوسط، هفته گذشته صحنه سیاسی ترکیه، شاهد انتقادات تند اردوغان به سخنان اهانت‌آمیز «امانوئل ماکرون» به پیامبر اسلام (ص) بود و رئیس‌جمهور ترکیه تلاش بسیاری کرد تا رهبری کارزار اعتراض به ماکرون را در دست بگیرد و در این میان مشاجره کلامی نیز میان مسئولان ترکیه‌ای و فرانسوی در گرفت؛ مسأله‌ای که برخی شخصیت‌های سیاسی ترکیه، آن را «ریاکارانه» و در جهت دسترسی به اهداف ثانویه ذکر کرده‌اند.

در این راستا «کمال قلیچدار اوغلو» رئیس حزب «جمهوری‌خواه خلق» سه شنبه هفته گذشته اردوغان را به تلاش برای سرپوش گذاشتن بر بحران اقتصادی در ترکیه و کاهش ارزش لیر با سوءاستفاده از موضوع فرانسه کرده است.

او با پیش کشیدن کیف فرانسوی همسر اردوغان، به او گفت: «تو می‌گویی که کالاهای فرانسوی را تحریم کنید. خیلی خوب. کیف فرانسوی مارک "هرمس" همسرت را که ۵۰ هزار دلار خریده است را آتش بزن و کارخانه "رنو" را ببند. تو فقط حرف می‌زنی بدون اینکه عمل کنی. آیا شهروندی در ترکیه مانده است که بتواند تولیدات فرانسوی بخرد؟».

این سخنان موجب عصبانیت شدید اردوغان شد تا جایی که او در نشست فراکسیون حزب عدالت و توسعه در پارلمان ترکیه که چهارشنبه هفته گذشته برگزار شد، به «قلیچدار اوغلو» گفت که از سیاست چیزی نمی‌داند و او را «عقب مانده» توصیف کرد و گفت که اگر او سیاست می‌دانست، به خود اردوغان انتقاد می‌کرد نه به همسرش.

«عمر چلیک» سخنگوی حزب عدالت و توسعه هم سخنان قلیچدار اوغلو، را «خشونت علیه زنان» تعبیر کرده است.

به هر صورت این مسأله در شبکه‌های اجتماعی ترکیه نیز جنجال‌برانگیز شده و بسیاری تصاویر «امینه اردوغان» را با کیف گرانقیمت فرانسوی‌اش، منتشر کرده‌اند. در این تصاویر همسر اردوغان با کیف‌هایی از مارک «هرمس»، «شانل»، «کریستین دیور» دیده می‌شود. در یکی از تصاویر، همسر اردوغان در کنار «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان ایستاده و کاربران نوشته‌اند که کیف دستی مرکل، بیش از ۲۰۰ یورو قیمت ندارد اما کیف دستی امینه اردوغان، ۵۰ هزار دلار ارزش دارد.

«امینه اردوغان» با کیف دستی مارک «هرمس»

برخی رسانه‌های ترکیه نیز نوشته‌اند که در جریان سفر چند سال پیش اردوغان به بروکسل، تعدادی از فروشگاه‌های لوکس این شهر، درهای خود را به روی خریداران بسته بودند تا «امینه اردوغان» به تنهایی اقدام به خرید کند. برخی نیز نوشته‌اند که حقوق ماهیانه اردوغان ۸۸ هزار لیر است و همسر او برای خرید چنین کیفی باید چهار ماه و نیم از حقوق اردوغان را صرف کرده باشد.

دولت ترکیه اما نشان داده است که در این مقوله نیز با کسی شوخی ندارد، به طوریکه در ژوئن ۲۰۱۹ یک روزنامه‌نگار ترکیه‌ای به نام «آندر امریک» در دادگاهی در استانبول به جرم انتشار مطلبی در خصوص کیف‌های گرانقیمت «امینه اردوغان» محاکمه شد و دادگاه او را به توهین به همسر اردوغان محکوم کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نظرسنجی‌ها از ایالت‌های سرنوشت‌ساز انتخابات آمریکا چه می‌گویند؟

ی نوامبر 1 , 2020
سیاسی/ بین الملل با ادامه یافتن رقابت انتخاباتی در چهار ایالت سرنوشت‌ساز آمریکا، نظرسنجی‌ها از آرای بسیار نزدیک دو نامزد حکایت دارند. تنها کمتر از سه روز به موعد پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده و همچنان نتایج آراء در برخی از ایالت‌های مهم که همواره بین دموکرات‌ها و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000