محقق ایرانی برنده مدال طلای «نیوتن» شد

5f9e9854dd18b_2020-11-01_14-43

یک محقق ایرانی و استاد دانشگاه پنسیلوانیا برنده مدال ایزاک نیوتن و جایزه هزار پوندی آن شده است.

انستیتو فیزیک(IOP) انگلیس، مدال ایزاک نیوتن در سال ۲۰۲۰ را به پروفسور نادر انقطاع از دانشگاه پنسیلوانیا آمریکا اعطا کرده است.

او برای نوآوری‌های پیشگامانه و کمک‌های تحول آفرینش در زمینه مواد پیچیده الکترومغناطیسی و اپتیکی در مقیاس نانو و همچنین توسعه متامواد با ایندکس نزدیک به صفر و محاسبات آنالوگ و نانوسیرکوئیتری نوری برنده این جایزه شده است.

نادر انقطاع محقق ایرانی است که در حوزه‌های متامواد، تحولات اپتیکی، نانوفتونیک، گرافن فتونیک، مواد نانو، نانو آنتن‌ها و آنتن‌های مینیاتوری، فیزیک و غیره تحقیقات پیشرویی انجام داده است. وی مدرک لیسانس خود را از دانشکده فنی دانشگاه تهران و مدرک پی اچ دی خود را از دانشگاه کل تک آمریکا دریافت کرده است.

مدال و جایزه ایزاک نیوتن شامل یک مدال طلا همراه جایزه‌ای هزار پوندی است که سالانه از سوی انستیتو فیزیک به فیزیکدانان برتر اعطا می‌شود. نخستین مدال ایزاک نیوتن در سال ۲۰۰۸ و به آنتون زیلینگر اعطا شده است.

نادر انقطاع در حال حاضر استاد دانشگاه پنسیلوانیا است. وی علاوه بر دریافت مدال ایزاک نیوتن، در سال جاری برنده جایزه مکس بورن در ۲۰۲۰ نیز شده است. وی برای کمک‌های پیشرو به حوزه متامواد اپتیکی این جایزه را دریافت کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بالاترین آمار فوتی‌های روزانه بر اثر کرونا تاکنون به ثبت رسید

ی نوامبر 1 , 2020
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۷۷۱۹ مورد جدید کووید۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: از این میان ۲۳۸۹ تن در مراکز درمانی بستری شدند. دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۱۱ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۷۱۹ […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000