نخست وزیر نیوزیلند با سبزها دولت جدید این کشور را تشکیل داد

سیاسی/ بین الملل 5f9e54df917fe_5f9e54df91800 حزب نخست وزیر نیوزیلند امروز (یکشنبه) توافقی را با حزب سبز برای تشکیل دولت در این کشور امضا کرده است.

جاسیندا آردرن اوایل ماه جاری میلادی بزرگترین پیروزی را برای حزب چپ میانه "کارگر" خود در نیم قرن گذشته رقم زد. اگرچه وی دیگر نیازی به حمایت از سوی احزاب دیگر برای تشکیل دولت ندارد، اما ائتلاف در نیوزیلند امری عادی است چرا که احزاب برای ایجاد توافق تلاش می‌کنند.

روز شنبه، نخست وزیر نیوزیلند گفت که دولت جدیدش روز دوشنبه با پیشنهاد دو وزیر از سوی حزب سبزها اعلام می‌شود و همچنین شامل مفاد پیشرفته دیگری است که به شریک ائتلافی، آزادی بیشتری می‌دهد.

نخست وزیر نیوزیلند در صحبت‌های تلویزیونی خود در مراسم امضای توافق با سبزها به خبرنگاران گفت: آنچه اینجا منحصر به فرد است این است که ما هر دو بر روی چیزی توافقی می‌کنیم که مجبور به آن نیستیم.

اگرچه حزب سبزها ملزم به حمایت از دولت در تصمیم‌های مربوط به انتخاب دو وزیر از این حزب است اما می‌توانند موضع متفاوتی در برابر حزب کارگر بگیرند.

یکی از رهبران حزب سبزها گفت: من بار دیگر بابت این توافق خوب خوشحال هستم و به آن افتخار می‌کنم چون این مساله نشان می‌دهد که این یک توافق همکاری دو سر برد برای سبزهاست.

پیش از انتخابات اکتبر، حزب کارگر نیوزیلند با سبزها و حزب "نخست نیوزیلند" در یک دولت ائتلافی بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مهدوی‌کیا در کنار بازیگری که از دنیا رفت/ عکس

ی نوامبر 1 , 2020
در آلبوم عکس‌های کاپیتان سابق تیم‌ملی تصاویری به یادماندنی دیده می‌شود. مهدی مهدوی کیا یکی از چهره های دوست داشتنی و البته به یادماندنی فوتبال ایران است. او یکی از قدیمی ترین فوتبالیست های حال حاضر است چون خیلی زود توانست به فوتبال حرفه ای راه پیدا کند. یکی از […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000