مرگ‌های کرونایی تا کجا پیش خواهد رفت؟/ تلفات ممکن است سه برابر شود

5f9e4b1f44eee_2020-11-01_09-13

محققان بر این باورند که ارقام اصلی مرگ و میر کرونا بالاتر از اعداد و ارقامی است که دولت‌ها اعلام می کنند.

محمدرضا رضایی دانشجوی میکروبیولوژی، در ترجمه مطلبی از «نیچر» آورده است: محققان بر این باورند که ارقام اصلی مرگ و میر کرونا بالاتر از ارقام اعلامی توسط دولت‌ها است و در صورتی که اقدامات جدی صورت نگیرد این میزان ممکن است تا سه برابر افزایش یابد.

بیش از ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان می‌گذرد و آمار رسمی مرگ‌ومیر جهانی به بیش از یک میلیون نفر رسیده است. با این حال محققان هشدار می‌دهند که رقم واقعی جان باختگان ویروس کرونا بیشتر از مقدار اعلامی است.

حالا در یک سناریوی بدبینانه، یک گروه از مدل سازان اپیدمیولوژی اظهار داشتند که آمار مرگ می‌تواند تا ژانویه ۲۰۲۱ به بیش از ۳ میلیون نفر برسد.

«آندره گومز آئورا» اپیدمیولوژیست دانشگاه سانتیاگو می‌گوید: بسیاری از مرگ‌های مربوط به ویروس کرونا به ویژه در کشورهایی که آزمایش تشخیص کرونا به طور گسترده انجام نمی‌شود، گزارش نشده است.

وی معتقد است با افزایش ظرفیت تشخیصی در سراسر جهان، شمار کشته شدگان افزایش خواهش یافت.

«نائومی راجرز» مورخ پزشکی در دانشگاه ییل در نیوهاون کنتاکی می‌گوید: «این یک لحظه مهم است. این نمونه واضحی از ویرانی این همه گیری خاص است، که عادی سازی و عادت به آن، آسان است.»

«علی مقداد» اپیدمیولوژیست مؤسسه سنجش سلامت دانشگاه واشنگتن می‌گوید: «ما می‌توانستیم از بسیاری از این مرگ‌ها جلوگیری کنیم. در ایالات متحده که بیشترین میزان تلفات با بیش از دویست هزار نفر را دارد، این احتمال وجود دارد که استفاده اجباری از ماسک به کاهش انتقال ویروس کرونا کمک می‌کرد و مانع تعدادی از مرگ‌ها می‌شد.»
وی می‌افزاید، تعداد مرگ‌های ماه‌های آینده به نحوه واکنش دولت‌ها به این همه گیری بستگی خواهد داشت.

مؤسسه سنجش سلامت آمریکا(IHME) با استفاده از داده‌های رسمی مربوط به بیماری کووید ۱۹ از کشورهای مختلف، چندین سناریو تأثیرپذیری جهانی همه گیری را پیش بینی کرده است.

محققان تخمین می‌زنند اگر روندهای فعلی ادامه یابد، تا ماه ژانویه تعداد کل مرگ و میرها به ۲.۵ میلیون نفر خواهد رسید. این رقم در صورت استفاده همگانی از ماسک در هر کشور می‌تواند به ۱.۸ میلیون نفر کاهش یابد. مدل‌های آنها حاکی از آن است که اگر حداقل ۹۵ درصد از مردم ظرف ۷ روز ماسک بزنند، متوسط تعداد مرگ روزانه که انتظار می‌رود تا ژانویه به بیش از ۳۳ هزار نفر برسد به حدود ۱۷ هزار نفر کاهش یابد. اما در شرایطی خاص وضعیت می‌تواند بدتر شود. اگر دولت‌ها اقدامات احتیاطی مانند فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت در اجتماعات را لغو کنند، تعداد کشته‌ها می‌تواند بیشتر شود و با آمار مرگ روزانه در حدود ۷۲۷۰۰ تا ژانویه ۲۰۲۱ به ۳.۳ میلیون نفر برسد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مدت قرنطینه خانگی در مبتلایان کرونا چند روز است؟

ی نوامبر 1 , 2020
متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان لقمان حکیم با بیان اینکه هیچ داروی معجزه آسایی با اثربخشی خارق العاده برای درمان کرونا وجود ندارد، عدم پایبیندی به اصول بهداشتی و حفاظتی را مهمترین مانع در کنترل اپیدمی کرونا برشمرد. دکتر ایلاد علوی درزی با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در ایران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000