اعمال فشار شهرک‌نشین‌ها بر نتانیاهو برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری

سیاسی/ بین الملل 5f9d49c979576_5f9d49c979579 رهبران شهرک‌های یهودی نشین کمپینی را برای اعمال فشار بر نخست وزیر رژیم صهیونیستی جهت الحاق شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری در صورت شکست دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سه‌شنبه آمریکا آغاز کرده‌اند.

هیئت پخش رسمی رژیم‌صهیونیستی «کان ۱۱» گزارش داد که شهرک‌نشینان نسبت به امکان پیروزی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در انتخابات بدبین هستند و رهبران شهرک نشین‌ها نیز بر این باورند که فرصت‌ها در مقابل آنها با گذر زمان در حال کمتر شدن است.

آنها بر این باور هستند که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی باید قانونی را برای مشروعیت بخشی به الحاق بخشی از شهرک‌های یهودی‌نشین تا ۲۱ ژانویه آتی تصویب کند. ۲۱ ژانویه روزی است که رئیس جمهوری جدید آمریکا ادای سوگند می‌کند.

شهرک‌های یهودی نشین که به خاطر آنها بر نتانیاهو إعمال فشار می‌شود، در قلب کرانه باختری و خارج از کانون شهرک‌های یهودی نشین بزرگ قرار دارند.

پیشتر جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که اسرائیل باید ساخت شهرک‌های یهودی نشین و صحبت از الحاق را متوقف کرده و اجازه تحقق راهکار تشکیل دو کشور را بدهد.

بایدن گفته بود: نتانیاهو و شهروندان اسرائیل موضع من را می‌دانند؛ من به عنوان رئیس‌جمهوری اعلام کردم که با طرح الحاق مخالفت خواهم کرد. من کمک به فلسطینیان را بر اساس قانون آمریکا از سر خواهم گرفت و مجدداً کنسولگری را در شرق قدس افتتاح خواهم کرد.

بایدن تاکید کرده بود: موضع نتانیاهو در قبال طرح الحاق اشتباه است، به نظر من وی تسلیم راست‌گراهای تندرو شده است تا در قدرت بماند. اما بر این باورم که در مقابل، رهبری فلسطین نیز از فرصتی که به آنها داده شده بود، بهره نگرفته است.

با وجود این که نتانیاهو پیشتر گفته بود که طرح الحاق به تاخیر افتاده و متوقف نشده است اما رهبران شهرک‌های یهودی نشین بر این باورند که حضور بایدن در کاخ سفید دست نتانیاهو را باز نخواهد گذاشت؛ آنطور که ترامپ طی سال‌های گذشته دست وی را باز گذاشته بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

این شرکت ۴۵۰ میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد

ش اکتبر 31 , 2020
شرکت اپل از زمانی که در اوت به نخستین شرکت آمریکایی با ارزش بازار دو تریلیون دلاری تبدیل شد، ۴۵۰ میلیارد دلار معادل ۱۹ درصد از ارزش بازارش را از دست داده است. ریزش ارزش سهام اپل در روز جمعه به ۵.۶ درصد رسید و بیش از ۱۲۰ میلیارد دلار […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000