واکنش گمرک به اطلاعیه بانک مرکزی/باتخصیص ارز،کالا قابل ترخیص نیست

5f9c0f3e1df3f_5f9c0f3e1df42 معاون فنی و امور گمرکی گمرک با اشاره به اطلاعیه بانک مرکزی درباره برنج های رسوبی، گفت: گره زدن موضوع رسوب بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج مانده در بنادر و گمرکات کشور به ۱۹ هزار تن کالا صحیح نیست.

مهرداد جمال ارونقی افزود: این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۴۱ درصد و از نظر ارزشی ۴۹ درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی درباره اطلاعیه بانک مرکزی مبنی بر اینکه «»، افزود: بانک مرکزی اعلام کرده است در حال حاضر تمام کالاهای برنج موجود در گمرکات کشور که واردکننده، متقاضی ارز با نرخ نیمایی باشد، براساس فهرست اعلامی وزارت صمت، دارای تخصیص ارز از بانک مرکزی است، اما اشاره نکرده که با تخصیص ارز، کالایی قابل ترخیص از گمرکات نیست و فقط کد رهگیری بانک است که اجازه ترخیص کالا به گمرک می‌دهد.

ارونقی گفت: در اطلاعیه بانک مرکزی همچنین آمده است «برنج‌های رسوبی موضوع گزارش‌های چند روز اخیر، مربوط به مواردی است که واردکننده متقاضی ارز با نرخ ترجیحی (۴۲۰۰ تومانی) است» در حالی که اصلاً چنین نیست. بانک مرکزی به خوبی اطلاعات این برنج‌ها را در اختیار دارد و به خوبی می‌داند میزان برنج‌های رسوبی که صاحبان کالا، متقاضی ارز با نرخ ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی هستند ۱۹٫۷۱۳ تن و متعلق به ۱۰ شرکت است، بنابراین گره زدن موضوع رسوب بیش از ۲۰۰ هزار تن برنج مانده در بنادر و گمرکات کشور به ۱۹ هزار تن کالا صحیح نیست.

معاون فنی گمرک ایران اضافه کرد: گمرک ایران هم به انتظار صدور کد رهگیری بانک ننشسته و با اجرای دقیق مصوبات ابلاغی برای ترخیص درصدی کالاها تا حد امکان اقدام کرده و به جای رسوب و فساد ۵۰۰ هزار تن برنج، این رسوب به ۲۰۰ هزار تن رسیده است.

ارونقی افزود: مصوبه‌های ستاد تنظیم بازار و وزارت صمت که امضای نماینده بانک مرکزی نیز ذیل این مصوبات قرار دارد تصریح به ترخیص درصدی برنج‌های مانده در بنادر دارد و گمرک در تمامی ترخیص‌های درصدی استعلام بانک‌های عامل را به عمل آورده و برای ترخیص درصدی این اقلام اقدام کرده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تصویری دردناک از استانی که تخت برای کرونایی‌ها ندارد/ جشن عروسی شلوغ در فارس بدون ماسک/ ویدئو

ج اکتبر 30 , 2020
برگزاری مراسم عروسی با جمعیت متراکم در استان فارس با وجود توصیه‌های مکرر کادر درمانی و متخصصین به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از تجمع باعث شوکه شدن بسیاری از پزشکان و مردم شده است. برگزاری جشن در فارس در حالی است که بیمارستان سنتر کرونای شیراز و همچنین سایر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000