میزبانی ریاض از نشست “زنان گروه ۲۰” سرپوشی بر نقض‌هایش است

سیاسی/ بین الملل 5f9939ff2b455_5f9939ff2b458 پژوهشگر بخش خاورمیانه و شمال آفریقا در دیده بان حقوق بشر تاکید کرد، صحبت از اصلاحات در عربستان صرفا یک حرف است مگر زمانی که فعالان زن حقوق بشر این کشور آزاد شوند.

هبه زیادین در یادداشتی می گوید: در کنفرانس نشست زنان ۲۰۲۰ که روز پنجشنبه پایان می یابد، کارشناسان حقوق زن، نمایندگان سازمان های غیر دولتی، شرکت های خصوصی و موسسه های آکادمیک "تحقق فرصت ها در قرن ۲۱ برای همه" را بررسی می کنند. حال آنکه این شعاری است که پشتش واقعیتِ امروز خیلی از فعالان زن حقوق بشری سعودی نهفته است.

هدف دولت عربستان در استفاده از حقوق زنان سرپوش نهادن بر نقض های مستند است و شرکت کنندگان در کنفرانس w۲۰ از جمله شرکت کننده استرالیا بهتر است هرگونه تلاش های عربستان برای پاک کردن کارنامه خود را رد کنند. این شرکت کنندگان بهتر است خوب بدانند که دولت محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی سیاست سرکوب زنان مدافع حقوق بشر را در پیش گرفته است و ابتدای ماه مه ۲۰۱۸ مقامات عربستان لجین الهذلول، فعال زن بارز سعودی و تعدادی دیگر از زنان را تنها چند هفته قبل از لغو ممنوعیت رانندگی زنان بازداشت کردند.

خانواده لجین الهذلول گفتند، مقامات در جریان بازداشتش او را به روش های مختلف شوک الکتریکی، شلاق و تجاوز شکنجه کردند. دیگر زنان بازداشتی هم شکنجه های مشابهی داشتند و تا الان هیچ یک از این شکنجه ها در حق این زنان محکوم نشده است. بسیاری از این زنان همچنان زندانی هستند. هرچند عده ای آزاد شدند اما اگر از حدود تعیین شده پا فراتر بگذارند با خطر بازگشت به زندان مواجه می شوند.

ریاست گروه ۲۰ و بعد هم میزبانی از کنفرانس w۲۰ (۲۰-WOMAN)جایگاه بین المللی ویژه ای به دولت محمد بن سلمان می بخشد که شایسته آن نیست. در حالی که زنان مخالف سعودی صرفا به خاطر اقدام به فعالیت های مسالمت آمیز شکنجه می شوند، دولت عربستان می خواهد خودش را در عرصه بین المللی به عنوان یک "قدرت اصلاح گر" صدرنشین کند.

شرکت کنندگان در کنفرانس w۲۰ بهتر است از این تریبون خود برای دفاع از قهرمانان حقوق زن در عربستان دفاع کنند و بخواهند تبعیض ها علیه زن پایان یابد. اگر دولت عربستان به تحقق فرصت ها برای همه متعهد است باید این فرصت ها برای همه فعالان زن حقوق بشری که پشت میله های زندان هستند و دیگر قربانیان تبعیض هم فراهم باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آمریکا، رژیم صهیونیستی را به قوی‌ترین بمب غیر هسته‌ای مجهز می‌کند

چ اکتبر 28 , 2020
سیاسی/ بین الملل رسانه‌های عبری زبان و آمریکایی از طرح واشنگتن برای مجهز کردن رژیم صهیونیستی به قوی‌ترین بمب غیر هسته‌ای خبر دادند. رسانه‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا اعلام کردند که "جوش گوتمایمر" و "برایان مست"، به ترتیب نمایندگان دموکرات و جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا جمعه هفته جاری پیش‌نویس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000