حیرت‌آور‌ترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ

5f96b0d443d48_5f96b0d443d4a آثار هنری به‌رغم مراقبت ویژه همواره هدف سارقان بوده‌اند. حیرت‌آورترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ را در این مطلب ببینید.

سرقت چه از نوع مسلحانه یا با لباس مبدل پلیس و نگهبان موزه؛ آثار هنری به‌رغم مراقبت ویژه همواره هدف سارقان بوده‌اند. حیرت‌آورترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ را در این مطلب ببینید.

حیرت‌آور‌ترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ

تابلوی "لبخند ژکوند"، "مونا لیزا" اثر لئوناردو داوینچی در سال ۱۹۱۱ میلادی از موزه لوور پاریس به سرقت رفت. "وینچنزو پروجیا" با لباس مبدل کارمندان موزه این تابلوی نسبتاً کوچک را در زیر شنل خود مخفی کرد و به بیرون برد. پلیس او را دو سال بعد در سال ۱۹۱۳ بازداشت کرد و تابلو به موزه بازگشت. یک تاجر آثار هنری پروجیا را به پلیس معرفی کرده بود.

حیرت‌آور‌ترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ

این تابلوی رامبراند، نقاش معروف هلندی رکورد بیشترین سرقت جهان را در اختیار دارد و به شوخی به "رامبراند برای بردن" معروف است. این تابلو که پرتره "یاکوب د گین سوم" نام دارد تاکنون در سال‌های ۱۹۶۶، ۱۹۷۳، ۱۹۸۱ و ۱۹۸۶ و در مجموع چهار بار به سرقت رفته و خوشبختانه هربار پیدا شده است.

حیرت‌آور‌ترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ

در سال ۱۹۹۰ دو سارق با لباس مبدل مأموران پلیس وارد موزه "ایزابلا استوارد گاردنر" شهر بوستون آمریکا شدند و ۱۳ تابلو را با خود بردند. از آن زمان هیچ اثری از تابلو‌ها و سارقان اسرارآمیز یافت نشده است و هنوز هم قاب‌های خالی در موزه آویزان هستند.

حیرت‌آور‌ترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ

مردی در سال ۱۹۹۱ با مخفی شدن در توالت موزه ون گوگ در هلند موفق شد با همکاری یک نگهبان موزه ۳۰ تابلو که در میان آن‌ها این پرتره ون گوگ نیز بود را به سرقت برد. پلیس هلند یک ساعت بعد تابلو‌های به سرقت رفته را در اتومبیل سارقان فراری پیدا کرد. سارقان نیز چند ماه بعد دستگیر شدند.

حیرت‌آور‌ترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ

مادونا با بچه، اثر لئوناردو داوینچی به ارزش ۷۰ میلیون یورو در سال ۲۰۰۳ از قصری در اسکاتلند به سرقت رفت. دو سارق که به عنوان گردشگر به آنجا رفته بودند موفق به خلع سلاح نگهبانان و سرقت تابلو شدند. پلیس بعد از چهار سال جستجو، تابلو را در گلاسگو پیدا کرد.

حیرت‌آور‌ترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ

بزرگترین سرقت آثار هنری اروپا با سرقت چهار تابلو اثر پل سزان، ادگار دگا، وینست ون گوگ و کلود مونه (تصویر) به ارزش ۱۸۰ میلیون فرانک سوئیس در سال ۲۰۰۸ و در شهر زوریخ صورت گرفت. هر چهار تابلو بعدا پیدا شدند.

حیرت‌آور‌ترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ

این سکه طلا به وزن ۱۰۰ کیلوگرم از موزه "بوده" شهر برلین در سال ۲۰۱۷ به سرقت رفت. ارزش طلای سکه در آن‌زمان نزدیک به چهار میلیون دلار بود. سارقان احتمالا از طریق یک پنجره وارد موزه شده و سکه به بزرگی ۵۳ سانتیمر و قطر ۳ سانتیمتر را که در کانادا و با چهره ملکه الیزابت ضرب شده، با خود بردند.

حیرت‌آور‌ترین سرقت‌های آثار هنری در تاریخ

یکی از بزرگ‌ترین گنجینه‌های جواهرات اروپا در موزه Grüne Gewölbe (طاق سبز) واقع در درسدن، در شرق آلمان، روز ۲۵ نوامبر سال ۲۰۱۹ مورد دستبرد قرار گرفت. سارقان توانستند سه مجموعه گرانبها را از موزه خارج کنند. برخی از قطعات بی‌نظیرند و قیمت‌گذاری بر آن‌ها ممکن نیست. بازدید از موزه با تمهیدات مدرن امنیتی همراه است. سارقان احتمالا از یک پنجره وارد شده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حمایت افکار عمومی کشورهای عربی از "فشار حداکثری" ترامپ علیه ایران

د اکتبر 26 , 2020
سیاسی/ بین الملل نکته دیگر در یک نظرسنجی نشان داد که مخالفت افکار عمومی عربی به جز در مورد مساله ایران با دیگر سیاست های خاورمیانه ای ترامپ است. نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد اکثریت افکار عمومی 18 کشور عرب زبان از سیاست‌ فشار حداکثری دونالد ترامپ علیه ایران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000