به معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای نمی‌پیوندیم

سیاسی/ بین الملل 5f968f02900c6_5f968f02900ca سخنگوی ارشد دولت ژاپن بیان داشت، این کشور به معاهده سازمان ملل در ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای نخواهد پیوست؛ موضعی که این کشور را همراستا با موضع آمریکا می‌سازد اما در عین حال بر خلاف دیدگاه ضد هسته‌ای آن است.

کاتسونوبو کاتو، دبیر ارشد کابینه دولت ژاپن در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما با توجه به محیط امنیتی رو به دشوارتر شدن پیرامون ژاپن، معتقدیم، این مناسب است که یک پیشرفت مداوم و واقع بینانه به سمت خلع سلاح هسته‌ای داشته باشیم در عین اینکه قابلیتهای بازدارندگی خود برای مقابله با تهدیدات را حفظ کرده و تقویت کنیم.

او با اشاره به معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای که قرار است در ۲۲ ژانویه اجرایی شود، تصریح کرد: ژاپن در هدف این معاهده، نابودی تسلیحات هسته‌ای، شریک است اما همچنان که ما در برخورد با این مساله تفاوتهایی داریم، امضا کننده این معاهده نخواهیم بود.

ژاپن به عنوان تنها کشوری در دنیا که هدف حمله هسته‌ای قرار گرفته، به دنبال این بوده که خودش را یک پیشتاز تلاشهای بین‌المللی برای خلع سلاح هسته‌ای و عدم اشاعه نشان دهد.

اما ژاپن در عین حال برای محافظت از خودش در برابر تهدیدات از جمله موشکهای کره شمالی وابسته به چتر هسته‌ای آمریکا است و این نمیگذارد ژاپن ممنوعیت تمام عیار تولید، استفاده و انبار کردن تسلیحات هسته‌ای را تصویب کند.

هندوراس روز شنبه تبدیل به پنجاهمین کشور یا منطقه شد که معاهده ممنوعیت تسلیحات هسته‌ای را تصویب می‌کند و این راه را برای اجرایی ساختن این معاهده در ۹۰ روز دیگر هموار کرده در حالی که هیچ قدرت هسته‌ای به این معاهده نپیوسته است.

کاتو در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا ژاپن مایل به مشارکت در آن به عنوان عضو ناظر است، بر لزوم "ملاحظه محتاطانه بر مبنای موضع ژاپن" تاکید کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

روزی که استاد شجریان به نجاری بازگشت

د اکتبر 26 , 2020
سیما بینا، خواننده موسیقی محلی در پی درگذشت استاد محمدرضا شجریان یادداشتی را در مجله اندیشه پویا درباره دوستی و همکاری با وی نوشته است. سیما بینا در این نوشتار به خاطره‌ای از اولین سال‌های انقلاب پرداخته که استاد شجریان موسیقی را برای مدتی کنار گذاشته و به سراغ نجاری […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000