آیا عراق واردات انرژی از ایران را متوقف می‌کند؟

سیاسی/ سیاست خارجی 5f9578298ed05_2020-10-25_16-35 درحالی که واشنگتن به شدت بغداد را تحت فشار گذاشته تا واردات انرژی از ایران را متوقف کند، عراق برای سرمایه گذاری در 2 پروژه گازی با فرانسه شروع به مذاکره کرده است.

عراق برای سرمایه گذاری در 2 پروژه گازی با فرانسه در حال مذاکره است. این کشور در نظر دارد تا با افزایش تولید گاز طبیعی خود وابستگی به واردات برق و گاز ایران را کاهش دهد.

احسان اسماعیل در بیانیه وزارت نفت گفت؛ مذاکرات حول و حوش سرمایه گذاری ها در یک پروژه گازی در بغداد و دیگری در بصره می چرخد. وی از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد.

در حال حاضر، توتال در میدان نفتی «حلفایا» در استان «میسان» در جنوب عراق 22.5 درصد سهم دارد. همچنین این شرکت در اکتشاف بلوک سرسنگ در منطقه کردستان نیز 18 درصد سهم در اختیار دارد.

عراق به شدت تحت فشار واشنگتن قرار دارد تا خود را از واردات گاز و برق از ایران که از سال 2018 تحت تحریم قرار گرفته است، مستقل سازد. بغداد برای واردات انرژی از ایران معافیت دریافت می کند اما این معافیت ها موقتی است. آخرین معافیت در ماه سپتامبر به عراق داده شد که تنها 60 روز مهلت دارد و نصف معافیت 120 روزه در ماه می است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رابطه رضایت شغلی با سلامت روان کارمندان

ی اکتبر 25 , 2020
کارشناس ارشد روانشناسی می‌گوید رضایت شغلی، نگرش فردی نسبت به شغل بوده و یکی از عوامل مهم در موفقیت شغلی است که باعث افزایش کارایی، بروز خلاقیت و احساس رضایت فردی می‌گردد. حسین حسنوند درباره رابطه رضایت شغلی با سلامت روان کارمندان عنوان کرد: رضایت شغلی را می‌توان به نوعی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000