خشونت پلیس آمریکا، یک جوان سیاه‌پوست کشته شد

سیاسی/ بین الملل 5f95692a1a52c_2020-10-25_15-31 یک جوان سیاهپوست غیرمسلح آمریکایی در ادامه خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان، در جریان تیراندازی پلیس ایالت ایلینوی کشته و نامزد وی زخمی شد.

افسر پلیسی که به سمت این جوان در شهر واکیگن ایالت ایلینوی تیراندازی کرد، به دلیل نقض قوانین اخراج شد.

افسر خاطی در پی این حادثه که منجر به کشته شدن «مارسلیس استنتی» جوان ۱۹ ساله و زخمی شدن «تافارا ویلیامز» نامزد وی شد، از سمت خود اخراج شد.

شهر واکیگن در ۲۵ کیلومتری جنوب شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین واقع است، جایی که یک افسر پلیس سفیدپوست به «جاکوب بلیک» جوان سیاهپوست آمریکایی شلیک کرد و درپی آن اعتراض های خشونت باری در این منطقه به راه افتاد.

پلیس واکیگن با صدور بیانیه ای اعلام کرد که افسر خاطی در حالیکه خودروی این زوج در حال رانندگی با دنده عقب بود، به طرف آنها شلیک کرد. در خودرو این زوج سلاح گرمی پیدا نشد.

در همین حال، «بن کرامپ» وکیل مدافع نامزد جوان کشته شده گفت: ما به روایت پلیس از این ماجرا اعتمادی نداریم و بارها دیده ایم که گزارش رسمی پلیس در شرح قتل بلیک، حاوی جزئیات نادرستی بوده است.

به نظر می رسد خشونت پلیس آمریکا علیه رنگین پوستان تمامی ندارد. طی شش ماه گذشته و درپی کشته شدن «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست این کشور، اعتراض های گسترده ای در مخالفت با نژادپرستی و خشونت پلیس سراسر ایالات متحده را فرا گرفته است.

یکی از شهرهایی که صحنه اعتراض های گسترده مردمی بوده، شهر پورتلند در ایالت اورگان است. به همین منظور، پنج گروه مدافع محیط زیست از وزارت امنیت داخلی آمریکا به‌دلیل استفاده از گاز اشک‌آور در جریان اعتراض‌های ضدنژادپرستی شهر پورتلند شکایت کردند.

این گروه ها، وزارت مزبور را ناقض قانون «سیاست ملی محیط زیست» به دلیل آزمایش نکردن روی تاثیر این مواد شیمیایی بر محیط زیست قبل از استفاده از آن علیه معترضان مخالف با بی عدالتی نژادی و خشونت پلیس دانستند.

استفاده از گاز اشک آور، اسپری فلفل و دیگر مواد شیمیایی در جریان اعتراض های پورتلند، برای افراد عوارضی همچون ازدست دادن اشتها و ریزش مو به همراه داشته است.

رد این مواد شیمیایی پس از استفاده روی گیاهان، ساختمان ها و در خیابان ها باقی مانده و نگرانی هایی را درمورد آلوده شدن آب رودخانه ویلامت در ایالت اورگان به بار آورده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ماموران فدرال را برای سرکوب اعتراض ها به منطقه اعزام کرد، اقدامی که سبب رویارویی بین ماموران فدرال و معترضان شد.

ترامپ به این ناآرامی ها واکنش نشان داد و معترضان را جانور و احمق های هوادار جو بایدن رقیب دموکرات خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ نامید. وی خواستار اجرای نظم و قانون و استفاده از اف بی آی و ماموران فدرال علیه این افراد و زندانی شدن آنها شد.

رییس جمهوری آمریکا بارها در سخنان و پیام های توییتری خود، از گروه های برتری طلب سفیدپوست حمایت کرده است. سرکوب اعتراض های ضد نژادپرستی در شهر پورتلند با نزدیک شدن به زمان انتخابات ۲۰۲۰ ریاست جمهوری (سوم نوامبر، ۱۳ آبان) شدت یافته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

۱۰ سال حبس، حکم دادگاه بدوی مدیرعامل آپارات به خاطر ویدیوی یک کاربر

ی اکتبر 25 , 2020
سیاسی/ قضایی محمد جواد شکوری مقدم، مدیرعامل آپارات به خاطر آپلود یک ویدیو توسط کاربری در آپارات، طبق حکم دادگاه بدوی به ۱۰ سال حبس محکوم شد. روابط عمومی آپارات در واکنش به این خبر در بیانیه‌ای اعلام کرد: «رای صادر شده از شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000