انتخابات ریاست جمهوری قرقیزستان به ۱۰ ژانویه موکول شد

سیاسی/ بین الملل 5f93ec02e0469_5f93ec02e046b سرویس مطبوعاتی کمیسیون مرکزی انتخابات قرقیزستان اعلام کرد، زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری زودهنگام برای ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ (۲۱ دی) تعیین شده است.

سرویس مطبوعاتی کمیسیون انتخابات قرقیزستان اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ دهم ژانویه برگزار خواهد شد.

قرقیزستان از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی چهارم اکتبر درگیر آشوب سیاسی است. در جریان آن انتخابات، احزاب متعددی که از راهیابی به پارلمان ناکام ماندند، نتایج را به چالش کشیدند. پس از آن معترضان به نتیجه انتخابات، به ساختمان‌های مهم از جمله پارلمان حمله کردند.

به دنبال ناآرامی‌ها، سورونبای جینبکوف در تاریخ ۱۵ اکتبر از ریاست جمهوری استعفا داد و گفت "نمی‌خواهد در تاریخ قرقیزستان از او به عنوان رئیس‌جمهوری که خون به پا کرد، یاد شود." پس از آن رئیس پارلمان قرقیزستان هم از تصدی سمت ریاست جمهوری موقت امتناع کرد. پس از آن سادیر جباروف، نخست‌وزیر قرقیزستان گفت تا زمان انتخابات رئیس‌جمهوری جدید، ریاست کشور را عهده‌دار می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

یک ایرانی دومین عکاس برتر جایزه جهانی «عکاسی خلاق» شد

ش اکتبر 24 , 2020
فتاح ذی نوری به عنوان دومین عکاس برتر جایزه جهانی «عکاسی خلاق» در شاخه «چهره ها و شخصیت های جذاب» انتخاب شد. دبیرخانه رسمی جایزه جهانی عکاسی خلاق Siena ۲۰۲۰ که هر ساله از میان عکاسان سراسر جهان برگزیدگان خود را انتخاب می کند، امسال فتاح ذی نوری را به […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000