نوام چامسکی: ترور سلیمانی همانند آن است که ایران پمپئو را ترور کند

سیاسی/ سیاست خارجی 5f92d8800364a_5f92d8800364c فیلسوف آمریکایی اقدام نامشروع آمریکا در ترور حاج قاسم سلیمانی را به ترور مایک پمپئو توسط ایران تشبیه کرد.

به گزارش خبر فوری، به نقل از خبرگزاری اسپتونیک، نوام چامسکی، فیلسوف، زبان‌شناس و نظریه‌پرداز آمریکایی اقدام دولت ترامپ در ترور سردار سپهبد سلیمانی را اقدامی "بسیار خطرناک" خواند.
وی در این خصوص گفته است: اتفاقی این چنینی در جنگ جهانی دوم و جنگ سرد نیز رخ نداده است.
چامسکی گفته است: ترور قاسم سلیمانی همانند آن است که ایران تصمیم می‌گرفت تا مایک پمپئو با یک ژنرال ارشد دیگر را در فرودگاه بین‌المللی مکزیکو سیتی به قتل برساند.
چامسکی به حقیقتی "حیرت‌انگیز" اشاره داشت که ترور سپهبد سلیمانی در آمریکا "ستوده" می‌شود. به گفته وی این مسئله نشانگر "میزان جدیت این فرضیه داخلی است که آمریکا کشوری یاغی محسوب می‌شود که از تعهدات و قوانین بین‌المللی پیروی نمی‌کند".
این نظریه‌پرداز آمریکایی همچنین خروج آمریکا از برجام را "نقض قوانین بین‌الملل" و مغایر با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل خواند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چهار تصمیم تیم قالیباف و تیم روحانی برای خروج از بحران اقتصادی

ج اکتبر 23 , 2020
سیاسی/ سیاست داخلی رییس مجلس شورای اسلامی تصمیمات اتخاذ شده در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی برای کاهش ناکارآمدی‌های اقتصادی را تشریح کرد. محمدباقر قالیباف‌ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در جلسه با پنج عضو اقتصادی دولت و رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی، چهار تصمیم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000